معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی گفت: امسال در نمایشگاه هفته پژوهش، تعداد دستاوردهای پژوهشی عرضه شده از سوی دانشگاه علمی‌کاربردی با بیش از ١٠٠ درصد افزایش به ۶۸ مورد رسیده است.

رشد ٢ برابری تعداد دستاوردهای دانشگاه علمی ‌کاربردی در هفدهمین نمایشگاه هفته پژوهش

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، امید بزرگ حداد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه این دانشگاه قدمتی حدود ۲۵۵ سال دارد، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموخته است و اکنون در ۳۱ استان کشور و در بیش از ۱۰۵۰ مرکز دانشجو دارد.

به گفته وی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در ۵۵۰ رشته کاردانی، ۴۰۰ رشته کارشناسی و ۷ رشته کارشناسی ارشد دانشجو دارد و دارای ۵۵ هزار مدرس فعال و ۸۰ عضو هیات علمی است.

 بزرگ حداد با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی بستر مناسبی برای سوق دادن آموزش و پژوهش کشور به سمت اهداف و ساختارهایی است که برای اقتصاد و بخصوص اقتصاد مقاومتی ترسیم شده است، گفت: امسال دانشگاه علمی کاربردی در بخش پژوهش بسیار قوی عمل کرده و آمار نمایشگاه هفدهم دستاوردهای پژوهشی نشان دهنده این موضوع است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با اشاره به عملکرد بهتر بخش پژوهش دانشگاه علمی کاربردی در نمایشگاه هفدهم هفته پژوهش نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های قبل گفت: در پانزدهمین نمایشگاه هفته پژوهش دانشگاه علمی کاربردی ۲۰ مورد دستاورد پژوهشی ارائه کرده بود که این آمار در نمایشگاه شانزدهم با ۶۰ درصد افزایش به ۳۲ مورد رسید و امسال با بیش از ١٠٠ درصد افزایش به ۶۸ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین دستاوردهای فناورانه این دانشگاه نیز در نمایشگاه پانزدهم ۸۰ عنوان، در نمایشگاه شانزدهم ۱۱۷ عنوان و امسال در نمایشگاه هفدهم ۱۹۳ عنوان بوده است.

بزرگ حداد با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی در حدود ۲۸۰ طرح در نمایشگاه هفته پژوهش ارائه داده است، گفت: برخی از طرح‌های دانشگاه علمی کاربردی به عنوان طرح‌های منتخب در نمایشگاه پژوهش، فن آوری و فن بازار معرفی شدند به طوری که دو مورد رتبه الماس، دو مورد رتبه طلا و بیش از ۶۰ مورد رتبه نقره را کسب کردند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: کل طرح های ثبت‌شده در سامانه TRL وزارت علوم در حدود ٣٥٠٠ مورد بود که دانشگاه علمی کاربردی در حدود ۸ درصد طرح‌های ارائه شده به نمایشگاه را در اختیار داشته است که این مساله نشان‌دهنده تلاش تمامی دانشجویان، مدرسین، مراکز، موسسات، ستادهای استانی، همکاران در ستاد مرکزی، هیئت رئیسه و ریاست محترم دانشگاه بوده است.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه ۱۴۴ دستاورد را ارائه شد که اکثر این دستاوردها از سوی دانشجویان و تنها بخشی از دستاوردها مربوط به اساتید و همگی غیر تکراری بود.

دکتر بزرگ حداد گفت: از بین ۴۰ طرح رونمایی شده در نمایشگاه ۲ طرح مربوط به دانشگاه علمی کاربردی شامل CNC شش محوره و هاور فن با حضور وزیر علوم رونمایی شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: دستاوردهای منتخب دانشگاه علمی کاربردی از بیشتر استان‌ها وجود داشتند و بدلیل کثرت موارد ارائه شده و منتخب با توسعه دو برابری فضای نمایشگاهی و در فضایی بیش از ٨٠٠ مترمربع و به صورت متراکم و با طراحی و غرفه آرایی مناسب ارائه شدند.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، سالن‌های ۸ و ۲۷ در مجاورت مدخل جنوبی نمایشگاه انتخاب شد تا زحمات دانشجویان در معرض دید بیشتری قرار گیرد. امسال سعی شد تا با اطلاع‌رسانی گسترده‌تر شرایط برای بازدید مسئولین و دانش آموزان از دستاوردهای دانشگاه فراهم شود.

* امید: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه علمی کاربردی تا پایان امسال

محمدحسین امید سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی محققان دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: امسال دانشگاه علمی کاربردی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار حضور چشمگیری داشته به طوریکه فعالیت‌های تحقیقاتی بسیاری از واحدهای این دانشگاه در نمایشگاه عرضه شده است.

امید تاکید کرد: در نمایشگاه هفته پژوهش تعدادی از طرح‌های منتخب واحدهای دانشگاه علمی کاربردی ارائه شده ولی در نظر داریم تمام طرح‌های پژوهشی محققان این دانشگاه را در نمایشگاهی تا پایان امسال به نمایش بگذاریم.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی گفت: همچنین دستاوردهای کلان دانشگاه علمی کاربردی تا پایان امسال رونمایی می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.