بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: فرآیند پرداخت تسهیلات رونق در این استان مناسب نیست.

عملکرد بانک های خراسان شمالی در اعطای تسهیلات رونق مناسب نبوده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا صالحی ظهر یک شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اظهار داشت: این آسیب باید مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات در این زمینه شناسایی شوند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس وعده های بانکی، قرار بود طی یک هفته میزان اعطای تسهیلات رونق بالا تر رود و این زمان یک هفته ای اکنون به پایان رسیده است.
وی از مسئولان خواست تا آخرین عملکرد استان در زمینه اعطای تسهیلات رونق در گزارشی ارائه شود.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به واگذاری پروژه های ناتمام به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: از مدیران دستگاه های اجرایی انتظار می رود تلاش کنند تا عملکرد استان در این زمینه ارتقا پیداکند.
وی خاطرنشان کرد: از ۶۲ پروژه ناتمام که قرار بود به بخش خصوصی واگذار شود تنها یک مورد به نتیجه رسیده است و ۵۰ پروژه نیز در فرآیند واگذاری است.
صالحی تصریح کرد: واگذاری ۱۱ پروژه نیز در کارگروه واگذاری مصوب شده است که امید می رود به آن سرعت داده شود.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی به لحاظ صدور مجوز سرمایه گذاری در صدر استان های کشور قرار گرفته است گفت: باید تلاش کنیم تا به لحاظ سرمایه گذاری و انجام این پروژه های سرمایه گذاری در عمل رتبه خوبی به دست آوریم.
استاندار خراسان شمالی در باره اعطای تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی گفت: این تسهیلات با کمک دولت، بنیاد علوی و بانک سینا به طرح های اشتغال زا اعطا می شود.
وی افزود: پیش از این و به علت های قانونی، نتوانستیم بر اساس تفاهم نامه چند جانبه ای که منعقد شده بود این تسهیلات را اعطا کنیم اما سهم استان از تزریق ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های روستایی به قوت خود باقی است.
وی از سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان خبر داد و گفت: وزیر کار روز جمعه احتمال دارد به استان سفر کند که نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان در روز پایانی هفته جاری به ریاست وی برگزار می شود.
گفتنی است در این نشست سرعت دادن به توسعه و تجهیز فرودگاه بجنورد، اصلاح الگوی مصرف آب و طرح مدیریت فشار آب توسط اعضای ستاد مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم اجرای اصلاح الگوی مصرف گفت: میزان مصرف آب آشامیدنی توسط شهروندان استان بالا است و باید اصلاح شود.
غلامحسین ساقی اظهار داشت: طرح مدیریت فشار آب نیز سبب کاهش میزان هدر رفت آب از شبکه های فرسوده می شود.
وی افزود: این طرح در برخی از شهرهای استان انجام شده است که باید تجهیزات آن به روز رسانی شود.
وی با اشاره به فرسودگی بالای شبکه انتقال آب در شهرهای استان گفت: نوسازی ۳۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده در شهرهای استان نیاز به ۸۳ میلیارد تومان اعتبار دارد که تامین این رقم کار ساده ای نیست

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.