بیرجند- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سازمان بازارچه مرزی با همکاری دفتر فنی استانداری در حال تهیه نقشه وفاز بندی طرح الحاق ۱۰هکتار زمین بازارچه مرزی ماهیرود و لزوم ارائه طرح جامع و نقشه و پلان سایت ۲۵ هکتاری است.

طرح الحاق۱۰هکتار زمین به بازارچه مرزی ماهیرود اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، داوود شهرکی ظهر یکشنبه در سومین شورای مبادلات مرزی خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اختلاف فاحش قیمت در افغانستان و داخل کسور وخشکسالی های چند ساله در خراسان جنوبی لزوم حفظ منابع آبی وپرهیز از کشت م صولاتی آب بر باید از طریق واردات تأمین شود.

وی افزود: خشکبار(بادام، گردو، برگه زردآول، هلو) ذرت، گندم، جو، دام زنده، حبوبات، چغندرقند، انار، آلبالو، از دیگر اقلام پیشنهادی خراسان جنوبی برای واردات است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت:از مردادماه امسال مقرر بود تامرحله دوم عواید فروش سوخت حداکثر تا یک هفته به حساب خانوارهای معرفی شده  از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی واریز شود که این مصوبه در حال انجام است.

رئیس بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی نیز دراین جلسه اظهار داشت: یکی از مصوبات جلسات قبل ایجاد فروشگاه در بازارچه ماهیرود بود که تاکنون مجوزهای لازم برای خرده فروشی در مرز گرفته شده است.

محمودرضا فخر افزود: در ابتدا این موضوع  به سازمان همیاری شهرداری ها واگذار و بنا به درخواست این سازمان سوله‌ای برای احداث فروشگاه خرده فروشی در اختیار قرارگرفت که اگر این سازمان در مدت ۲ ماه نتواند این کار را انجام دهد کار  به متقاضی دیگری واگذار می‌شود.

وی گفت: در زمینه عملیات اجرایی سایت جدید بازارچه مرزی ماهیرود تاکنون اقدامات خوبی انجام شده اما در حال حاضر کار تأمین برق و احداث ساختمان در ورودی بازارچه ناتمام مانده است.

فخر افزود: ۳۰ درصد از زیرساختهای سایت ۱۵ هکتاری بازارچه ماهیرود تأمین نشده و باید برای پیشرفت کار آماده سازی یک بار دیگر سایت قدیم و جدید با هم بازنگری کلی شود تا بتوان براساس این بازنگری کار را پیش برد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.