رئیس سازمان بهزیستی، از استقرار ۱۶۰ اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر بعد از وقفه ۸ ساله در سال آینده خبر داد.

استقرار اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی، انوشیروان محسنی‌بندپی در همایش تبیین رویکردهای پذیرش و  هماهنگی گروه‌های هدف با بیان اینکه پذیرش، مشاوره و مددکاری به عهده سازمان دولتی است، گفت: تاکنون اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است اما با توجه به عمق مشکلات افراد آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر تا رسیدن به حد مطلوب فاصله بسیاری داریم.

وی با بیان اینکه برخی از انسان‌ها به دلایل مختلف نابرابری‌هایی را در زندگی متحمل می‌شوند و عمده این افراد دارای منابع مالی مناسب و امکانات زندگی نیستند؛ بر سرعت بخشیدن خدمت‌رسانی توسط روسای پذیرش و هماهنگی بهزیستی استان‌های سراسر کشور تاکید کرد و گفت: اکنون تقویت ساختارهای استانی در دستور کار قرار گرفته است.

محسنی بندپی از اجباری شدن غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: به موجب این مصوبه در صورت تشخیص و ارجاع زوجین به منظور انجام آزمایش ژنتیک، هزینه‌های آن رایگان و از محل افزایش ۱۰ درصدی حق‌التحریر طلاق رجعی و بائن و ثبت رجوع، بذل مدت و فسخ نکاح تامین می‌شود.

وی ضمن تاکید بر تقویت ساختارهای استانی از استقرار ۱۶۰ اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر بعد از وقفه هشت ساله در سال آتی خبر داد و در پایان یادآور شد: مستمری مددجویان تحت پوشش، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.