نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی رایزنی که صبح امروز با دولتی‌ها داشتیم، اعلام کردند که اگر کلیات برنامه ششم توسعه رد شود دولت دیگر لایحه جدیدی برای برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه نخواهد داد.

دولتی‌ها اعلام کردند لایحه جدیدی برای برنامه ششم به مجلس ارائه نمی‌دهند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازفارس، حمیدرضا فولادگر اظهار داشت: با توجه به اینکه  بررسی کلیات لایحه برنامه ششم از صبح امروز آغاز شده، در نوبت عصر نیز کلیات لایحه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: بسیاری از نمایندگان نسبت به محتوای برنامه ششم توسعه انتقاد دارند، اما باید گفت در شرایط فعلی که بر اساس تفاهم و نامه‌نگاری‌ها توسط رئیس مجلس قرار شده مجلس احکام مورد نیاز و لایحه دولت را به برنامه ششم تبدیل کند، زمانی که قرار است این احکام تبدیل به برنامه شود ابعاد زیادتری را در بر می‌گیرد، بنابراین نیازمند بررسی بیشتری است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: لایحه‌ای که دولت تحت‌عنوان برنامه ششم به مجلس ارائه داده اصلاً برنامه نبوده، بنابراین تبدیل شدن آن به برنامه از سوی مجلس توجه بیشتری را می‌طلبد.

عضو کیمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: اگر در بحث لایحه بودجه و کلیات آن ایراداتی وارد می‌شد ارجاع آن به کمیسیون مربوطه ممکن بود، اما در موضوع لایحه برنامه ششم توسعه ارجاع کلیات آن به کمیسیون تلفیق امکان‌پذیر نیست، بنابراین دولت باید لایحه جدیدی ارائه دهد.

فولادگر اضافه کرد: با توجه به اینکه صبح نیز با دولتی‌ها رایزنی‌ کردیم، آنها اعلام کردند دولت دیگر لایحه جدیدی برای برنامه ششم توسعه ارائه نمی‌دهد، پس اگر این لایحه رأی نیاورد لایحه ‌جدیدی تحت‌عنوان برنامه ششم توسعه نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: شرایط مجلس به گونه‌ای است که اگر به کلیات این لایحه رأی ندهیم یک سال دیگر به تأخیر می‌افتد و دولت نیز لایحه جدید ارائه نمی‌دهد، بنابراین مجلس در این رابطه عقب می‌افتد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نظر بر این است که نمایندگان با کلیات موافقت کرده و پس از آن در جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه پیشنهادات لازم را ارائه و به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان داشت: در این میان اعضای فراکسیون امید صبح امروز کاملاً مخالف این برنامه بودند که پس از گفت‌وگو بیشتر اعضا این موضوع را قبول کردند که به کلیات رأی دهند و در جزئیات بررسی بیشتری صورت گیرد، البته چند نفر از اعضای فراکسیون امید هنوز مخالف این موضوع هستند.

فولادگر در پایان گفت: باید اظهارت و دفاع سخنگوی دولت در موضوع برنامه ششم را هم بشنویم تا بتوانیم تصمیم‌گیری بهتری در این رابطه داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.