فرهنگی با بیان اینکه در مقابل اقدام نقض برجام آمریکایی ها ما هم مجاز هستیم که پروتکل الحاقی را که هیچ الزام بین المللی برای اجرای آن نداریم را متوقف کنیم، اظهار داشت: همین؛ پاسخ کافی و مناسبی است .

توقف اجرای پروتکل الحاقی، اقدام متناسب ایران است

محمد حسین فرهنگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با«قدس آنلاین» در واکنش به احکام جداگانه ای که روحانی برای وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر "نقض توافق هسته‌ای" میان ایران و گروه کشورهای ۱+۵، از سوی ایالات متحده آمریکا صادر کرده، گفت: اقدام متقابل از نظر ما توقف اجرای پروتکل الحاقی است، چرا که در پروتکل الحاقی داوطلبانه موضوع را متوقف کردیم و هیچ الزام بین المللی برای اجرای پروتکل الحاقی وجود ندارد.

وی در همین رابطه افزود: در واقع جمهوری اسلامی ایران برای اجرای حسن نیت موضوع (توقف اجرای پروتکل الحاقی) را پذیرفت و عملیاتی کرد و حال که بخش هایی از برجام توسط طرف مقابل متوقف شده است.

فرهنگی با بیان اینکه در مقابل اقدام نقض برجام آمریکایی ها ما هم مجاز هستیم که پروتکل الحاقی را که هیچ الزام بین المللی برای اجرای آن نداریم را متوقف کنیم، اظهار داشت: همین؛ پاسخ کافی و مناسبی است برای آن اقدام و می تواند آن را برگرداند.

وی با اشاره به عکس العمل اوباما نسبت به تمدید قانون"ایسا" که توسط سنا و کنگره آمریکا به تصویب رسید، گفت: عدم وتوی قانون مذکور توسط اوباما علیرغم اینکه امضایش هم نکرده، موافقت با تمدید قانون ایسا است و در واقع نشان داده که وی با این روش موافقت کرده و نقض تعهدات قبلی شان را عملیاتی کرده است.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی همچنین متذکر شد: وقتی ما وارد یک توافقی می شویم انتظاری که جامعه جهانی دارد احترام به مضامین مورد توافق است، پس وقتی طرفی خلاف وعده عمل کند باید انتظار داشته باشد که طرف مقابل هم اقدامات مناسب را به عمل آورد بنابراین از نظر بین المللی زمینه برای پذیرش اقدام ایران هم می تواند فراهم باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.