معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر آموزش الفبای حرکتی به نوآموزان در پیش‌دبستانی، گفت: اگر زندگی ماشینی و فقر حرکتی ادامه یابد، با سونامی فقر حرکتی مواجه خواهیم بود.

تهدید سونامی فقر حرکتی در آینده/ لزوم آموزش الفبای حرکتی به پیش‌دبستانی‌ها

به گزارش «قدس آنلاین»، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش امروز در همایش پیش‌دبستانی زیربنای عدالت آموزشی پایدار که در دانشگاه الزهرا(س) در حال برگزاری است با اشاره به اهمیت آموختن سواد حرکتی به دانش‌آموزان اظهار داشت: دانش‌آموزی که نمی‌تواند فعالیت کند، دانش‌آموزان دیگر او را به بازی نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: در آینده اگر زندگی ماشینی و فقر حرکتی ادامه یابد با سونامی فقر حرکتی مواجه خواهیم بود.

حمیدی تاکید کرد: امروز در مدارس دوزبانه و مهدکودک‌ها برای اینکه نوآموزان با محیط آن مأنوس شوند حتماً باید بازی‌های حرکتی و ورزشی جزء برنامه‌های آموزشی آن باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: عزت‌ و اعتماد به‌نفس، مهارت اجتماعی و سازگاری از مهم‌ترین عوامل موثر ارتباط اجتماعی دانش‌آموزان است که در بازی و حرکت به دست می‌آید.

وی یادآور شد: در حوزه پیش ابتدایی و مقطع اول ابتدایی می‌توانیم سواد حرکتی را رشد دهیم و اگر کودک، الفبای حرکت را تجربه نکند بعداً در یک حرکت ساده ناتوان خواهد شد.

حمیدی با بیان اینکه بازی و مشارکت بیشتر باعث مهارت‌های حرکتی بهتر در دانش‌آموزان می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر در سن پیش‌دبستانی، نوآموز الفبای حرکتی را فرا گیرد بعداً در دویدن و ترکیبی از آنها می‌تواند استواری لازم را کسب کند.

وی با تأکید بر اینکه در پیش ابتدایی برای ارتباطات اجتماعی موثر باید حتماً بخش مهمی از فعالیت‌های ورزشی و بازی کودکانه وجود داشته باشد، گفت: بی‌توجهی به آن باعث می‌شود نسلی نامتعادل، کم توان و کم سواد حرکتی به وجود آید.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: به جامعه هشدار می‌دهم که باید از سونامی‌های آینده و بیماری‌های غیرواگیر که جامعه را تهدید می‌کند، پیشگیری کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.