معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: به ازای هر یک کودک در مراکز نگهداری بهزیستی که سرپرستی او قابل واگذاری است، هفت خانواده متقاضی وجود دارد که درخواست فرزندخواندگی خود را ثبت کرده اند.

۷ خانواده متقاضی در ازای هر کودک در مراکز بهزیستی/نوزاد سفارشی نداریم

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حبیب الله مسعودی فرید افزود: تعداد کودکان تحت پوشش این سازمان برای واگذاری سرپرستی کاهش یافته و متاسفانه اغلب خانواده ها نیز درخواست کودک خاص دارند درحالیکه شمار نوزادان در مراکز نگهداری کم است.
وی تصریح کرد: ۷۸ درصد کودکان نگهداری شده در مراکز بهزیستی دارای یک پدر و مادر مشخص هستند که قاضی و قانون اجازه نمی دهند به فرزندخواندگی بروند. فقط در موارد خاص کودک آزاری و جرم و جنایت های سنگین، این کودکان را می توان برای فرزندخواندگی واگذار کرد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی اظهار داشت: تعدادی از خانواده ها برای فرزندخواندگی، درخواست نوزاد خاص دارند درحالیکه از حدود ۱۰ هزار کودکی که در مراکز نگهداری بهزیستی هستند فقط دو هزار کودک زیر ۳ سال داریم اما اغلب خانواده ها، نوزاد کمتر از ۶ ماه می خواهند.
مسعودی فرید افزود: این مسائل باعث می شود که شرایط فرزندخواندگی برای خانواده ها سخت تر شود؛ برخی خانواده ها نیز شرایط فرزندخواندگی را ندارند بطورمثال تمکن مالی ندارند یا اینکه از جهات دیگر مورد تائید نیستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.