کرج - دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان البرز با اشاره به اینکه فیلم جلسه فصلی احزاب استان به دستگاه قضا ارسال نشده است، گفت: سرپیچی از انجام دستور قضایی جرم است.

دادستانی کرج در انتظار تصاویر جلسه فصلی احزاب است/هنوز فیلمی دریافت نکردیم

به گزارش قدس آنلاین،حاجی رضا شاکرمی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان و در حوادث نشست فصلی احزاب استان که پیش از سفر هیئت دولت به استان به وقوع پیوست و منجر به احضار مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری به دادسرا شد، اظهار کرد: در تجمعی که مقابل استانداری انجام شد حضور پیدا کردم و از مردم خواستیم که مشکل از مجاری قانونی پیگیری شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اگر جرمی انجام‌شده باشد، دستگاه قضا موظف به رسیدگی است، گفت: دستگاه قضا در این خصوص اقدامات لازم را انجام داد و نماینده حزب اعتماد ملی و مدیرکل سیاسی استانداری البرز به دادسرا احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

شاکرمی با اشاره به اینکه قرار تأمین برای این دو نفر صادرشده است، گفت: پرونده قضایی تشکیل‌شده است و از استانداری خواسته شد که فیلم مربوط به جلسه فصلی احزاب را برای دستگاه قضای استان ارسال کند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان البرز با تأکید بر اینکه مسئولان استانداری نسبت به این قضیه دفاعیاتی دارند، گفت: برای بررسی‌های بیشتر درخواست کرده‌ایم که فیلم جلسه در اختیار دستگاه قضا قرار بگیرد.

شاکرمی بابیان اینکه مسئولان حاضر در جلسه مدعی عدم ارتکاب جرم هستند، گفت: مسئولان استانداری مدعی هستند که اگر کسی در جلسه صحبتی در خصوص سران فتنه کرده است باید پاسخگو باشد.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه قضا برای ارسال فیلم جلسه فصلی احزاب از سوی استانداری البرز مکاتباتی انجام داده است، گفت: استانداری مدعی ارسال فیلم شده این در حالی است که فیلم هنوز به دستگاه قضا نرسیده است.

شاکرمی با اشاره به اینکه باید مکاتبه‌ای دیگری در این خصوص انجام شود، گفت: اگر فیلم ارسال‌شده است باید مشخص شود که این فیلم چه زمانی و از چه طریقی ارسال‌شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به اینکه فرایند ارسال فیلم ممکن است کمی به طول بیانجامد، گفت: فیلم باید مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد.

شاکرمی با اشاره به اینکه ما نمی‌گوییم که استانداری فیلم را ارسال نکرده و یا همکاری نکرده است، گفت: دومرتبه از معاون سیاسی و امنیتی استانداری سؤال پرسیده‌ام که آیا فیلم ارسال‌شده است و وی در جواب گفت؛ همان روزی که مکاتبه دستگاه قضا انجام‌شده است، فیلم ارسال‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه ممکن است غفلت در عدم ارسال فیلم از سوی زیرمجموعه‌ها انجام‌شده باشد، گفت: استاندار نیز اعلام کرده است که این فیلم همان روز ارسال‌شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با تأکید بر اینکه ممکن است این فیلم در پست مانده باشد، گفت: این مسئله نیازمند پیگیری است که انجام می‌شود.

شاکرمی بابیان اینکه اگر ارتکاب جرم محرز شود اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: جرم ارکانی دارد اقدامی که انجام‌شده باید مطابق قانون موردبررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر خط قرمزهای نظام در این زمینه از سوی کارمندان دولت رعایت نشده باشد دستگاه قضا گذشتی نخواهد کرد، گفت: این پرونده باید به‌صورت دقیقی موردبررسی قرار گیرد.

شاکرمی بابیان اینکه اگر دستگاه قضا به این مرحله برسد که کسی خط قرمزهای نظام را رعایت نکرده است و در آن جلسه جرمی اتفاق افتاده باشد به‌هیچ‌عنوان گذشتی نخواهد کرد، گفت: دستگاه قضا با مسئولان در هر مقام و رتبه‌ای که باشند برخوردهای لازم را انجام خواهد داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که اگر بسته‌ای با پست پیشتاز از استان‌های جنوبی ارسال شود دوروزه به پایتخت خواهد رسید چگونه است که فیلم جلسه فصلی احزاب از استانداری البرز به دادگستری ارسال نشده است، گفت: ممکن است این فیلم به دفتر بنده ارسال‌شده و به دلیل حجم بالایی کاری هنوز اعلام‌نشده باشد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه این مسئله حاشیه‌های زیادی در استان به دنبال داشته است و آیا انتظار زیادی است که مردم از جریان امور باخبر باشند، گفت: اجازه بدهید همین حالا تماس گرفته و نتیجه را اعلام کنم.

در پی تماس دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز به دفتر دادستانی مشخص شد که فیلم جلسه فصلی احزاب ارسال نشده است.

شاکرمی در این جلسه خواست که نامه‌ای تنظیم و به استانداری البرز ارسال شود تا علت عدم ارسال فیلم به‌صورت کتبی اعلام شود زیرا این مسئله عدم انجام دستور قضایی و یک عملیات مجرمانه است

وی اضافه کرد: عدم انجام دستور قضایی عملیات مجرمانه است به همین منظور استانداری البرز ضمن تسریع در ارسال فیلم باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از سفر هیئت دولت به استان البرز که بیست و ششم آبان ماه انجام شد، جلسه‌ فصلی احزاب سیاسی استان البرز در استانداری البرز در حالی برگزار شد که با حاشیه‌های همراه بود، این حاشیه‌ها با واکنش نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، بسیج دانشجویی و برخی دیگر از مسئولان استان مواجه شد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.