بجنورد- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از فروش ۵۰۰ میلیون تومانی کتاب در نهمین نمایشگاه کتاب استان خبر داد.

۵ میلیارد ریال کتاب در نمایشگاه خراسان شمالی خریداری شد
به گزارش قدس آنلاین،حسین فرخنده شامگاه دوشنبه اظهار کرد: در نمایشگاه کتاب امسال ۳۵۰ میلیون تومان فروش به صورت بن الکترونیکی و ۱۵۰ میلیون تومان به صورت آزاد و نقدی توسط مردم انجام گرفت.
وی افزود: این درحالی است که در نمایشگاه کتاب سال گذشته میزان فروش به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان بن الکترونیکی و ۳۰ میلیون تومان فروش آزاد و نقدی بوده است.
وی همچنین تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه را بیش از ۶۰ هزار نفر عنوان کرد.
فرخنده خاطرنشان کرد: با توجه به نظر سنجی انجام گرفته در مجموع این نمایشگاه از لحاظ فضا و مکان که قابل دسترسی برای مردم بود مطلوب ارزیابی شده است.
وی  اظهار کرد: مناسب بودن فضا و زیربنای زیاد مکان برگزاری نمایشگاه باعث شد تا ناشران بیشتری در نمایشگاه امسال شرکت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان شمالی با اشاره به فروش خوب کتاب، بیشترین کتاب های مورد استقبال توسط مردم را در حوزه کودک و نوجوان و کمک آموزشی و کتاب های عمومی اعلام کرد.
حسین فرخنده به اتمام بن ها یک ساعت قبل از پایان نمایشگاه اشاره کرد و این امر را نشان دهنده استقبال مطلوب مردم دانست.
وی به رضایت مندی غرفه داران و مخاطبان به ویژه از لحاظ مکان نمایشگاه نیز اشاره کرد که خواستار حمایت طی سال های آینده و برگزاری مستمر در چنین فضاهای خوبی شدند.
فرخنده  بیان کرد: در این میان هر چه بتوانیم ظرفیت ها را بیشتر به کار گیریم و مشارکت بیشتر دستگاه ها را داشته باشیم می توانیم میزبان خوبی برای حضور بیشتر ناشران مطرح کشور باشیم.
وی توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: امسال بر اساس نیاز مخاطبان حضور ناشران را در نمایشگاه داشتیم.
نهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی امشب و بعد از فعالیت یک هفته ای در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد به کار خود پایان داد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.