دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه با بیان اینکه ۳۴ هزار و ۳۱۲ پروژه محرومیت زدایی در کل کشور انجام شده است، گفت: اگر مردم مناطق محروم را در نیابیم دشمنان آنها را از ما می ربایند.

انجام ۳۴ هزار پروژه محرومیت زدایی از سوی سپاه

 به گزارش «قدس آنلاین»، سردار سرتیپ دوم سیدضیاءالدین حزنی در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، به تشریح اقدامات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در سال های اخیر پرداخت.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه با بیان اینکه تلاش ما این بوده که در کنار این ماموریت ها بحث محرومیت زدایی از برخی مناطق انجام شود، گفت: نخستین حرکت را شهید شوشتری آغاز کردند و نظر همه این بود که مناطقی که دچار محرومیت و عقب ماندگی شده اند را در حد توان در مسیر آبادانی قرار دهیم.

وی افزود: حدود ۸۰ درصد از پروژه های کوچک و زودبازده و فاقد پیچیدگی های فنی هستند و عمدتا توسط ساکنین بومی انجام شده اند.

سردار حزنی با تاکید بر اینکه در پروژه ها استحکام سازه و تاکید بر کیفیت مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: ورود سپاه به عرصه محرومیت زدایی به گونه ای است که در بین افکار عمومی این طور تلقی نشود که سپاه مسئول محرومیت زدایی است؛ بلکه دولت مسئول محرومیت زدایی مناطق محروم است و باید به این مقوله حساس باشد.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تصریح کرد: کسب رضایت خدا، خشنودی روح امام و رضایت رهبر معظم انقلاب، کسب محبوبیت نظام، کاهش فقر در کشور و رشد اقتصادی l از اهداف محرومیت زدایی در مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۴ هزار و ۳۱۲ پروژه محرومیت زدایی انجام شده است، گفت: فعالیت ما عمدتا در مناطق دورافتاده مرزی و حساس صورت می گیرد.

سردار حزنی در ادامه افزود: احداث هزار و ۳۲۵ غسالخانه، ۵ هزار و ۴۲ مسجد، هزار و ۳۵۸ سرویس بهداشتی، ۷ هزار و ۶۹۳ مسکن مددجویی، ۲۲ مصلی، ۳۴۷ مدرسه، ۴۱۹ جاده، ۹۹ حمام، ۱۶۳ حوزه علمیه، هزار و ۳۲۵ خانه عالم و ۱۱ نانوایی از عمده پروژه های عمرانی است که ما در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به سرانجام رسانده ایم.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه با تاکید بر اینکه سپاه در پروژه های غیرعمرانی مثل توزیع وسایل بهداشتی، یارانه، آموزشی و ... نیز ورود داشته است، گفت: محرومیت ۱۰۰ دهستان  و سه هزار و ۴۵۵ روستا را به عنوان الگوی ایرانی پیشرفت بنا داریم برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارها در حال مطالعه است و قراردادهایی را با ۳۱ استان بسته ایم، خاطرنشان کرد: همه این پروژه های محرومیت زدایی را به مقام معظم رهبری هدیه می کنیم.

سردار حزنی اصلی ترین مشکلات مناطق محروم را بیکاری، طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی عنوان کرد و گفت:ما به دولت برای اثبات کارآمدی نظام کمک می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید به مردم خدمت کنند، ادامه داد: اگر مردم محروم را درنیابیم دشمنان آنها را از ما می ربایند.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه با بیان اینکه محرومیت زدایی توسط مردم و با کمک آنها و گروه های جهادی، دانشجویان و طلاب در سراسر کشور انجام می شود، خاطرنشان کرد: در بحث محرومیت زدایی همه دستگاه ها و مسئولان باید همانند دوران دفاع مقدس حضور پیدا کنند.

سردار حزنی در پایان گفت: سپاه از داخل مردم ساخته شده و رمز موفقیت آن نیز در کنار مردم بودن است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.