اهواز- معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما از تدوین نقشه راه رسانه ملی خبر داد و گفت: راه‌اندازی چهار نهضت بزرگ در دستور کار صدا و سیما قرار دارد.

چهار نهضت بزرگ در صدا و سیما/  ۱۵ مرکز استانی در حال تولید آثار فاخر هستند

به گزارش قدس آنلاین، علی دارابی سه‌شنبه شب در آیین آغاز به کار نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز صدا و سیمای کشور اظهار کرد: امروز از جهانی صحبت می‌کنیم که جهانی رسانه‌ای است، حق و باطل، خوب و بد، ارزش و ضد ارزش از دید مردم آن است که از قاب رسانه و تلویزیون معرفی می‌شود.

وی افزود: رسانه‌ها پیشران و پیش برنده رفتارسازی و ایدئولوژی‌سازی هستند و گفتمان‌ها را شکل می‌دهند، وظیفه ما نیز در این میان بسیار سنگین است چرا که باید سواد رسانه‌ای جامعه را بالا برده تا آگاهی‌بخشی را توسعه دهیم.

معاون امور استان‌های رسانه ملی خاطرنشان کرد: صدا و سیما با ۱۴۵ شبکه رادیویی و تلویزیونی که بالغ بر ۷۰ شبکه آن در استان‌ها است از اهمیت و کارکردهای مهم و فراوانی برخوردار است.

دارابی ادامه داد: از تحکیم وحدت گرفته تا عدالت رسانه‌ای و صیانت از ارزش‌ها و آیین‌ها و میراث‌ها همه از کارکردها و رسالت‌های مهم رسانه ملی است.

وی تصریح کرد: یونسکو سال‌هاست فریاد برآورده که صدها زبان زنده دنیا فدای پنج زبان شده و رو به نابودی می‌روند و به دلیل دست یاری به سوی رسانه‌ها دراز کرده است. در این میان نقش رسانه‌ها و به ویژه شبکه‌های استانی نقش بی‌بدیل و قابل توجهی است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در ادامه از تدوین نقشه راه برای رسانه ملی خبر داد و افزود: در حال تدوین نهایی نقشه راه هستیم و چهار نهضت بزرگ را در دستور کار داریم.

دارابی با بیان اینکه ایران اسلامی در حوزه تولیدات دینی، اخلاقی و پاک قطب پویانمایی جهان به شمار می‌رود، اظهار کرد: شبکه‌های استانی نقش اول را در این حوزه ایفا می‌کنند.

وی یادآور شد: بسیاری از جوایز و موفقیت‌های کسب شده در حوزه کاری صدا و سیما در جشنواره‌های داخلی و خارجی مربوط به تولیدات مراکز استان‌ها در بخش مستندسازی بوده است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما نهضت بعدی را نهضت نمایش، فیلم و سریال عنوان کرد و گفت: باید بپذیریم قالب و ساختار نمایش‌ها و سریال‌ها تأثیرگذارترین بخش تلویزیون است.

دارابی خاطرنشان کرد: مقدمات ساخت سریال بلند ۳۰۰ قسمتی را در مرکز گیلان فراهم کرده‌ایم و برای مناسبت‌های سال آینده ۱۵ مرکز استانی در حال تولید آثار فاخر هستند و این سرآغاز این نهضت خواهد بود.

وی متذکر شد: انتظار فراوان داریم که مقدم بر این مسأله، نهضت فیلم‌نامه نویسی و نگارش متن و محتوا شکل بگیرد که مقدمات این موضوع در مراکز استان‌ها فراهم شده است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در ادامه با اشاره به اهمیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب در مورد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرمودند اهمیت این موضوع به مثابه اهمیت انقلاب اسلامی است.

دارابی با بیان اینکه این اهمیت از این بابت است که باید همه برای هدایت و مدیریت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بسیج شویم، گفت: به زودی در مراکز استان‌ها معاونت فضای مجازی را تشکیل خواهیم داد.

وی همچنین از تصویری شدن رادیوی همه استان‌ها خبر داد و افزود: اواخر هفته آینده افتتاح آزمایشی این پروژه در تمام استان‌ها را خواهیم داشت. تصویری شدن رادیوی همه استان‌ها گامی برای بهتر دیده و شنیده شدن رادیو در عصر رسانه است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی توجه به موسیقی و شعر و ادبیات را نیز دارای اهمیت فراوان دانست و تصریح کرد: موسیقی، شعر و ادبیات نقش بسیار مهمی در انتقال مفاهیم و درک بهتر مسائل می‌شود.

دارابی در پایان با بیان اینکه در برنامه جدید، آموزش مستمر در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: مراکز استان‌ها باید در بحث اخبار و اطلاع‌رسانی، امیدآفرینی و پرهیز از سیاه‌نمایی را مورد توجه ویژه خود قرار دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.