بیرجند-معاون سیاسی استاندارخراسان جنوبی گفت: در بیرجند در یک اقدامی قلیان خانه‌ها را تعطیل کردیم اما امروز جوانان قلیان کشیدن را به خانه‌های مجردی و زیرزمینی بردند و آمار بانوانی که بیشتر از یک بار ازدواج کردند، در جامعه زیاد است، اینها واقعیت های جامعه است.

قلیان سرا ها به خانه های مجردی منتقل شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند ، محمد حسینی صبح امروز در نشست شورای ائمه جماعات خراسان جنوبی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان همراه بود، اظهار داشت: استاندار خراسان جنوبی تأکید دارد تا کاری انجام نشده وبه نتیجه نرسیده نباید مطرح شود زیرا در این صورت برای مردم توقع و بدبینی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه راه آهن و آب یکی از مواردی بود که از قبل نتیجه دادن مطرح وبرای مردم توقع ایجاد کرد، افزود: در ۱۰ آبانماه امسال ۸۰ نفر از سران نظام وعناصر تأثیرگذار کشور با مقام معظم رهبری دیدار داشتند که در این دیدار رهبرمعظم انقلاب بر آسیبهای اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، مفاسد، ونقاط بحرانی تأکید زیادی داشتند وفرمودند: اگر افراد کشور، نظام، حکومت وحتی ما را قبول ندارند، اما به حکم انسان بودن وارد مقوله رفع آسیبهای اجتماعی شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: اعتیاد، طلاق اگر به جامعه منتقل نشود، جامعه نسبت به آن حساس نمی‌شوند و اگر یک طرف را دولت وطرف دیگر مردم قراردهیم جریان حل نمی‌شود زیرا در زمینه مواد مخدر تاکنون نتوانستیم جلو رشد اعتیاد را بگیریم وحتی برای یک مقطع زمانی متوقف نشده است.

حسینی افزود: اگر اعتیاد مربوط به سن بود، امروز وارد دبستان ها شده، اگر مربوط به کشور افغانستان بود، امروز چندین برابر شده و اینکه مجرم وحکومت نشان می دهد که در این زمینه خوب مدیریت نشده و این محصول خروجی ۳۵ سال ما است و اینکه بگوییم مقصر کیست، مشکل حل نمی‌شود.

وی بیان داشت: آنچه که امروزه به نسل جوان جامعه بر می‌گردد باید مورد توجه جدی قرار گیرد بحث در این راستا به جایی رسیده که از بخش خصوصی باید کمک خواست  و در برنامه‌های صدا وسیما تمام میزگردها زمینه‌های منفی را مطرح می‌کند، جوان ما با دیدن این برنامه هیچ نقطه امیدی برایش باقی نمی ماند.

حسینی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که دیگران برای ما چیزی دیکته نمی‌کنند، افزود: باید یکدیگر را کمک کنیم تا بستری فراهم شود و بخش خصوصی به معنای واقعی کلمه ورود پیدا کنند و در این راستا ائمه جماعات خیلی می‌توانندتاثیر گذار باشند.

امام جمعه شهرستان فردوس نیز اظهار داشت: ما ائمه جمعه انتظار داشتیم در این جلسه صمیمی استاندار خراسان جنوبی حضور داشته اما وی دراین جلسه حضور پیدا نکرد.

حجت الاسلام بابایی افزود: اینکه شما متقاضی هستید ائمه جماعات استان خراسان جنوبی با شما در زمینه‌های مختلف همکاری کنیم ما از دغدغه‌های شما قدردانی می‌کنیم اما بی ‌مهری‌های از سوی استانداری می‌شود.

در این جلسه ائمه جماعات قرار بود نظرات خود را بیان و در پایان نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی سخنرانی کنند که در بین جلسه خبرنگاران حاضر را از جلسه بیرون کرده و یادآور شدند دیگر نیازی به حضور خبرنگاران نیست.

هنگامی که یکی از خبرنگاران در بیرون سالن جلسات علت موضوع را از مسئولان برگزار کننده جویا شد، با برخوردی تند به او گفته شد از مجموعه ما بیرون بروید و این  قصه ناتمام برخورد با خبرنگاران خراسان جنوبی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.