با حضور وزیر علوم رسانه تعاملی دانشگاه پیام‌نور، صندوق رفاه دانشجویان و شرکت «به‌سیما» با هدف ارائه محتوای درسی به دانشجویان و با شعار مدیریت زمان و محتوا، عدالت آموزشی و سهولت دسترسی در دانشگاه پیام نور رونمایی و راه اندازی شد.

رسانه تعاملی دانشگاه پیام‌نور و صندوق رفاه دانشجویان رونمایی و راه‌اندازی شد

 به گزارش «قدس آنلاین»،   با حضور محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، رسانه تعاملی که با همکاری دانشگاه پیام‌نور، صندوق رفاه دانشجویان و شرکت «به‌سیما» تولید شده بود رونمایی شد.

این رسانه تعاملی با هدف ارائه محتوای درسی به دانشجویان و با شعار مدیریت زمان و محتوا، عدالت آموزشی و سهولت دسترسی در این دانشگاه راه اندازی شده و تاکنون ۴ هزار محتوا برای این تلویزیون آماده شده و تولید محتوای تصویری برای دروس پرمخاطب ارائه کلیه رشته‌ها به صورت رسانه‌ای و برگزاری دوره‌های تخصصی و آزاد از برنامه های این رسانه است.

فرهادی در این مراسم با تأکید بر تعامل با بخش خصوصی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به منظور به بار نشاندن ایده‌های خلاق، از تلاش‌های دانشگاه پیام نور که توانسته با همکاری صندوق رفاه دانشجویان و شرکت به‌سیما، با راه‌اندازی تلویزیون تعاملی در جهت ارائه خدمات نوین آموزشی گام مؤثری بردارد، تقدیر کرد.

وی در این مراسم با اشاره به این که دانشگاه نسل سوم، دانشگاه کارآفرین است، اظهار داشت : نیاز دانشگاه‌های امروز، ورود به عرصه تجاری سازی با یافته‌های علمی است و این مهم بدون همکاری بخش خصوصی محقق نخواهد شد.

وی افزود: مهم ترین ویژگی دانشگاه پیام نور، شیوه آموزش تلفیقی در ارائه خدمات نیمه حضوری و بهره گیری از روش‌های نوین آموزشی است.

فرهادی اذعان داشت: اعتقاد ما بر این است که دانشگاه پیام نور با تکیه بر مأموریت خود یعنی آموزش از راه دور و نیمه حضوری، نباید هیچ محدودیتی در جذب دانشجو داشته باشد و حتی می‌تواند علاوه بر آموزش‌های آکادمیک، به آموزش‌های عالی آزاد و مهارتی برای اقشار مختلف، چه در داخل و چه خارج از کشور روی بیاورد.

وی در ادامه گفت: دانشگاه پیام نور پس از راه‌اندازی تلویزیون تعاملی با توجه به گستردگی شعبه‌ها در سراسر دنیا، بویژه در کشورهای اسلامی می‌تواند در تحقق یکی از اهداف اساسی وزارت علوم که تعامل با دانشگاه‌های مؤثر دنیا و جذب دانشجوی خارجی می باشد، گام مهمی بر دارد.

وزیر علوم با تأکید بر این که دانشگاه پیام نور با توجه به امکانات ویژه در امر آموزش از راه دور می‌بایست متولی حوزه آموزش نیمه حضوری و الکترونیکی در کشور باشد، تصریح کرد: بهره مندی از روش‌های نوین با حضور بخش خصوصی، بازار گسترده‌ای را در زمینه تولید محتوا و ارزش افزوده ایجاد کرده است و امید است این دانشگاه با تکیه بر ظرفیت‌های خود، ضمن ارائه خدمت به جامعه دانشگاهی کشور، شرایط را برای ارتقاء کارکنان سایر دستگاه‌ها فراهم آورد و بیش از پیش در راستای بهبود فرهنگ عمومی جامعه نقش آفرینی کند.

گفتنی است تلویزیون تعاملی دانشگاه پیام‌نور با حضور وزیر علوم، معاونان این وزارت، رئیس دانشگاه پیام نور، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، معاونان صندوق رفاه دانشجویان  و دست اندرکاران این پروژه در محل سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.