شینزو آبه نخست وزیرژاپن گفته است که کشورش از این پس در ماموریت های حفاظت از صلح سازمان ملل مشارکت بیشتری خواهد داشت و ماموران خود را به ماموریت های محوله اعزام خواهد کرد.

تاکید نخست وزیر ژاپن بر مشارکت در ماموریت های حافظ صلح سازمان ملل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وی درهمایش شصتمین سالگرد عضویت ژاپن در سازمان ملل در توکیو خاطرنشان کرد که اعزام ماموران حافظ صلح به سودان جنوبی از جمله برنامه های این کشور می باشد که انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد که دولت لایحه اعزام نیروهای نظامی به خارج از مرزها را تصویب کرده و برهمین اساس قصد دارد از این پس در ماموریت های سازمان ملل در راستای حراست از صلح مشارکت گسترده تری داشته باشد.
آبه تاکید کرد که ماموران و نظامیان ژاپنی اعزام شده به سودان جنوبی و دیگر نقاط ناآرام به دنبال تثبیت اوضاع هستند و چنانچه لازم باشد در برنامه های رزمی و امداد رسانی و نجات شرکت خواهند کرد.
در شرایطی که ژاپن عضو غیردایم شورای امنیت است، ‌نخست وزیر این کشور بار دیگر تاکید کرد که کشورش از اصلاحات در این شورا و تبدیل شدن به یک عضو دایم حمایت می کند و در این راستا مسوولیت های خود را برعهده خواهد گرفت.
دولت ژاپن چندی قبل در جریان اعزام شماری از نظامیان به سودان جنوبی تاکید کرد که گروه های شورشی همچنان نیروهای حافظ صلح را مورد حمله قرار می دهند و به همین سبب لازم است از آنها حراست شود.
به گزارش رسانه های ژاپنی بخشی از این نیرو وظیفه حراست و کمک رسانی به نیروهای دیگری را دارند که در چارچوب ماموریت های سازمان ملل در سودان جنوبی حضور دارند.
در ماه های گذشته این منطقه شاهد درگیری های مختلفی بوده و در این میان به نیروهای حفاظت از صلح ژاپن و چین و چند کشور دیگر حمله شده است.
دولت ژاپن لایحه ای را تصویب کرده است که براساس آن این کشور می تواند نیروهای نظامی خود را به عملیات فرامرزی اعلام کند.
این اقدام به نوشته تارنمای چاینا ارگ چین مغایر با قانون اساسی ژاپن است که چنین اعزام هایی را از زمان جنگ جهانی دوم ممنوع کرده است.
چین بشدت نگران است که ژاپن تحت چنین لایحه امنیتی که دولت و پارلمان این کشور تصویب کرده اند، نیروهای خود را به مناطق مختلف دریای شرقی و دریای جنوبی اعزام کند.
دولت ژاپن به ریاست شینزو آبه نخست وزیر بارها گفته است که اگر لازم باشد در صورت درگیری آمریکا با کشورهای دیگر در منطقه توکیو نیرو اعزام خواهد کرد.
از سوی دیگر ژاپن نیوز می نویسد که بسیاری از احزاب مخالف در ژاپن با این ماموریت موافق نیستند و این را خطری جدی برای نیروهای نظامی ژاپن می دانند.
ژاپن از سال ۲۰۱۲ میلادی به این طرف به سودان جنوبی که در سال ۲۰۱۱ از سودان جدا شد، نیرو اعزام کرده است و در ماه مارس امسال ماموریت همکاری با سازمان ملل را تمدید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.