کرج- رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ساوجبلاغ گفت: امسال برای نخستین بار طرح سرشماری زمستانه حیات‌وحش در این شهرستان اجرا می‌شود.

حیات‌وحش ساوجبلاغ سرشماری می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، فردین حکیمی اظهار کرد: استان البرز یکی از استان‌های شاخص کشور در زمینه بهره‌مندی از منابع طبیعی و زیستگاه‌های بکر برای سکونت و رشد و نمو گونه‌های مختلف حیوانی به شمار می‌آید.

وی افزود: در این استان به دلیل وجود مناطق حفاظت‌شده و شکار ممنون ازجمله منطقه حفاظت‌شده البرز جنوبی و همچنین طالقان، گونه‌های متعدد جانوری حضور دارند و حتی چندی پیش یک نوع مار که پیش‌ازاین در البرز مشاهده نشده بود، توسط محیط‌بانان شناسایی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: شهرستان ساوجبلاغ نیز به دلیل هم‌جواری با طالقان و منطقه حفاظت‌شده البرز، دارای شرایط بسیار خوبی در این حوزه است و برخی از انواع حیوانات وحشی در این محدوده مشاهده‌شده‌اند.

حکیمی گفت: ازجمله این حیوانات می‌توان به خرس قهوه‌ای اشاره کرد که بارها در محدوده و مناطق حفاظت‌شده شهرستان ساوجبلاغ توسط اهالی بومی و همچنین محیط‌بانان مشاهده‌شده است.

وی بیان داشت: از سوی دیگر گله‌های کل و بز وحشی نیز در منطقه حضور دارند، اما به دلیل عدم سرشماری از تعداد آن‌ها و همچنین تنوع جانوری آمار دقیقی در دست نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ساوجبلاغ افزود: بنابراین امسال برای نخستین بار طرح سرشماری حیات‌وحش در مناطق مختلف شهرستان ساوجبلاغ اجرا می‌شود که این طرح به سرشماری گونه پستانداران اختصاص دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.