تبریز- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:آمار رئیس جمهوری، آمار ۶ ماهه امسال در مقایسه با ۶ ماهه سال گذشته بوده و به معنای این نیست که رشد واقعی اقتصادی ما در حال حاضر ۷.۴ درصد باشد.

 آمار  رشد اقتصادی رئیس جمهور مقایسه‌ای است/رشد واقعی کشور ۷.۴ درصد نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم شبستر در مجلس، معصومه آقاپورعلیشاهی با اشاره به اعلام رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی در شش ماهه نخست سال و پیش بینی رشد ۸ درصدی در لایحه برنامه ششم اظهار داشت: رشد اقتصادی ما تازه پس از این همه تلاش در ۳ سال اخیر از منفی به مثبت تبدیل شده است و عدد اعلام شده آمار مقایسه‌ای است.

وی افزود:با اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و شرایطی که از خرداد امسال فراهم شد و تغییرات بنگاه‌های کوچک و متوسط،چرخ اقتصاد کشور درحال به حرکت در آمدن است.

نماینده مردم شبستر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به این نتیجه رسیده که به جز افزایش تولید برای سهم بازار و تحریک تقاضا راه دیگری وجود ندارد،خاطرنشان کرد: در این خصوص از اهرم‌های بسیار خوبی از جمله جذب سرمایه‌گذاری خارجی استفاده شده و سعی کرده‌ایم موانع آن را مرتفع کنیم؛اما تنها نمی‌شود به سرمایه‌گذاری خارجی اکتفا کرد.

آقاپورعلیشاهی با تاکید براینکه رشد اقتصادی با اشتغال متفاوت است و به دلیل حاکم بودن شرایط رکود،با افزایش نرخ بیکاری مواجه هستم، افزود: متاسفانه ما حتی نمی‌توانیم جایگاهی برای شغل‌های جدید ایجاد کنیم  و اگر بتوانیم همین شغل‌های ایجاد شده موجود را نیز حفظ کنیم، کار بزرگی انجام داده ایم.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: باید در کنار تولید سهم بازار را نیز لحاظ کرد و سهم بازار چیزی جز صادرات به کشورهای همسایه و دنیا نیست که بحمدلله اولین گام در این زمینه با برجام برداشته شد و مابقی راه نیز تلاش مردم و بخش خصوصی را می‌طلبد که فرصت‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر این شرایط از بابت امنیت برای سرمایه‌گذاری و کیفیت کالا در کشور مهیاست؛ به ویژه کیفیت در صنایع غذایی روز به روز بالا می‌رود و با رقابتی که در بخش خصوصی بوجود آمده  درحال حاضر با کشورهایی همچون ترکیه و کشورهای اطراف کشورمان رقابت می کنیم.

 وی با ذکر مثالی افزود:در استان آذربایجان شرقی و در بخش شیرینی و شکلات کاملا در به دست آوردن سهم بازار کشورهای همسایه رقیب جدی هستیم که امیدواریم بتوانیم از یارانه و تسهیلات گمرکی استفاده کرده و سهم صادرات کالاهای غیرنفتی خود را نیز افزایش دهیم؛ چراکه باید کم کم با درآمد حاصل از نفت خداحافظی کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.