اراک-رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: ۹۰ درصد ایران با خطر نسبی زلزله روبروست.

۹۰ درصد ایرانی ها با خطر زلزله مواجه هستند/۳۵ حادثه در کشور قابل وقوع است

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل نجار ظهر چهارشنبه در کارگروه آموزشی و تمرینی غدیر ویژه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی در اردوگاه امام خمینی(ره) خمین برگزار شد بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین حوادث که همواره در کمین کشور بوده خطر وقوع زلزله است.

وی با بیان اینکه بیش از  ۴۶ حادثه در دنیا اتفاق می‌افتد ادامه داد: این درحالی است که از این تعداد، ۳۵ حادثه در ایران قابل وقوع است.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: از ۱۰۰ میلیارد متر مکعب آب تجدیدپذیر ۳ درصد به آب آشامیدنی و ۷ درصد به صنعت و ۹۰ درصد آن در کشاورزی مصرف می‌شود این درحالی است که ۸۰ درصد از مراکز جمعیتی کشور در معرض خطر سیل، ۷۵ درصد کشور خشک و بیابانی و با مخاطرات بسیاری روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: سالانه ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به ستاد مدیریت بحران کشور تخصیص داده می‌شود و این درحالی است که سالانه معادل ۵ درصد از بودجه کشور به ستاد بحران اختصاص می‌یابد که ۳ درصد آن مربوط به حوزه پیش‌بینی و پیشگیری و ۲ درصد مربوط به حوزه مقابله است.

نجار خاطرنشان کرد: اعتبارات مدیریت بحران استان‌های کشور با توجه به نیازها و بضاعت مالی دولت اختصاص داده می‌شود که البته مدیریت بحران نیازمند به‌کارگیری روش‌ها و امکانات روزآمد است و باید در این زمینه به مقوله آموزش علمی و دقیق توجه ویژه‌ای داشت چراکه بدون علم و دانش لازم مدیریت بحران غیرقابل انجام است و باید گفت اساسی‌ترین کار در این حوزه تقویت مقوله آموزش علمی و اصولی است.

نجار تصریح کرد: آموزش در سطح مردمی نیز بسیار حائز اهمیت است و مردم بایستی با فراگیری آموزش های لازم اگر چه بسیار ابتدایی و آسان، با آمادگی با حوادث و بحران های احتمالی روبه‌رو شوند.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: استان مرکزی دومین استانی است که پذیرای کارگاه مدیریت بحران در سطح استانی است و مدیران در این کارگاه ها با آموزش چهره به چهره از آمادگی روانی مقابله با حوادث برخوردار می‌شوند تا در مواقع بحرانی با آرامش و آستانه تحمل بالا هر حادثه و بحرانی را مدیریت علمی و منطقی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.