اراک- جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: سرقت شاخصه ای اثرگذار در احساس امنیت اجتماعی است که تقویت زیرساخت های مقابله ای در این حوزه از ضروریات ثبات امنیت در جامعه است.

تقویت زیرساخت های مقابله با سرقت ضروری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سرهنگ یوسف سپهوند ظهر امروز در جلسه قرارگاه تشدید مبارزه با سرقت با اشاره به اینکه توسعه امنیت در جامعه احساس امنیت در جامعه را ارتقا خواهد داد، افزود: امنیت اجتماعی از مباحث بسیار مهمی است که در تقویت زیرساخت های پیشرفت در یک اجتماعی بسیار مهم و اثرگذار است.

وی افزود: احساس امنیت، فرآیندی روانی- اجتماعی است که صرفاً بر افراد تحمیل نمی شود بلکه اکثر افراد جامعه بر اساس نیازها، علائق، خواسته ها و توانمندی های شخصیتی و روانی خود در ایجاد و از بین بردن آن نقش اساسی دارند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی سرمایه اجتماعی را یکی از اصلی ترین مولفه هایی خواند که امنیت را ارتقا می بخشد و گفت: سرمایه اجتماعی از مولفه هایی است که مبتنی بر اصول اعتماد، همکاری متقابل و قواعد کنش اجتماعی تحقق می پذیرد و پلیس استان با بهره گیری از این مهم توانسته در حوزه کاهش جرایم و ارتقاء انضباط ترافیکی به توفیقات مطلوبی دست یابد.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: تدبیر و اشرافیت اطلاعاتی پلیس مهمترین عامل موفقیت و پیشرفت در پیشگیری از بسیاری از جرایم به خصوص سرقت است .

وی با تاکید بر اینکه پلیس برای برقراری مطلوب نظم و امنیت، توجه خود را بیش از پیش به حوزه‌ پیشگیری اجتماعی معطوف داشته است، افزود: یکی از راه ‌های اساسی برای تحقق پیشگیری اجتماعی، آموزش‌ همگانی است.

سرهنگ یوسف سپهوند بیان داشت: سرقت شاخصه ای اثرگذار در احساس امنیت اجتماعی است که تقویت زیرساخت های مقابله ای در این حوزه از ضروریات ثبات امنیت در جامعه است.

سرهنگ سپهونددر ادامه نقش بهره گیری از سرمایه های اجتماعی در جلوگیری از بروز ناهنجاری ها و انواع جرایم اجتماعی به ویژه سرقت را مورد تبیین قرار داد و بر تداوم طرح ها و برنامه های پلیس در قرارگاه مبارزه با سرقت این فرماندهی تاکید کرد.

در جلسه کارشناسی قرارگاه مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی استان مرکزی برنامه ریزی پلیس در برخورد با پدیده سرقت مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.