نخستین شناور حامل نگله های فوق سنگین نیروگاهی با حضور جمعی از مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در بندر نوشهر پهلو گرفت.

پهلوگیری اولین شناور حامل نگله های فوق سنگین نیروگاهی در نوشهر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سیاوش رضوانی مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران عصر چهارشنبه در حاشیه تخلیه این محموله بزرگ ترافیکی، وجود زیر ساخت های مورد نیاز از جمله اسکله رمپ رورو را زمینه ساز ورود این نگله ها از طریق بندر نوشهر عنوان کرد و افزود: کارشناسان و نمایندگان شرکت حمل کننده این نگله ها طی بررسی هایی که از اسکله های بندر نوشهر داشتند به این نتیجه رسیدند که این بندر از امکانات و زیر ساخت های مورد نیاز برای پهلوگیری شناور و تخلیه محموله فوق سنگین برخوردار است.

رضوانی با اشاره به اینکه این محموله از بندر وارناوست بلغارستان بارگیری و توسط یک دستگاه بارج و یک فروند یدک کش از طریق دریای سیاه و کانال ولگا وارد دریای خزر شد افزود: وزن این محموله ۷۵۳ تن و شامل ۷۱ نگله شامل دو دستگاه ژنراتور ، یک دستگاه توربین گازی ، ۴۸ بلوک با قاب فلزی و ۱۶ قطعه تیر آهن است.

گفتنی است این نگله های نیروگاهی و متعلقات آن توسط کشورهای ایتالیا و بلغارستان ساخته شده و قرار است در نیروگاه سیکل ترکیبی غرب مازندران مورد استفاده قرار گیرد.

بندرنوشهر قدیمی ترین بندر مازندران به شمار می رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.