شهرکرد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: این سازمان حدود ۱۸۵۰ نفر اشتغال مستقیم و ۴۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد کرده است.

سازمان صنعت و معدن ۱۸۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عصر چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی استان با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در موقعیت خاص زمین شناسی قرار دارد، گفت: در سنوات اخیر این سازمان با مشارکت سازمان های زمین شناسی و ایمیدرو، سه پهنه کانساری در شمال استان کشف کرده است و همچنین فعالیت های اکتشافی زیادی در زمینه های فلزات قیمتی و کانسارهای فلزی صورت گرفته است.

سید نعیم امامی افزود: از ۵۵۰۰ معدن فعال در کل کشور۱۸۶ معدن دارای پروانه بهره برداری در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و از ۵۰۰ تن تولید معادن کشور پنج و نیم میلیون تن در سال گذشته به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده است.

امامی با اشاره به رتبه ۲۰ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در کشور تصریح کرد: این سازمان با حمایت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی حدود ۱۸۵۰ نفر اشتغال مستقیم و ۴۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد کرده است.

وی ظرفیت اسمی تولید مواد معدنی در کل استان را ۹.۷۴ میلیون تن عنوان کرد و گفت: سالانه بین پنج و نیم تا شش میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن استان استخراخ می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری واقعی معادل حدود ۱۹۰۰ میلیارد ریال می باشد، افزود: از جمله معادن استان می توان به معدن سنگ تزیینی و نما، معدن سیلیس، معدن آرژیلیت و معدن تولید مواد اولیه سیمان اشاره کرد.

امامی تأکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بالغ بر ۱۲۰ اشتغال جدید به وجود آورده است.

وی عنوان کرد: ۱۰طرح اکتشاف مواد معدنی جدید منطقه ای در استان در دست اجرا می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از مجتمع های معدنی که در دستور کار این سازمان قرار گرفته است، به مجتمع معدن جونقان و مجتمع معدنی حمزه علی را اشاره کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.