روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" تأکید کرد که سیاست های ریاضتی آل سعود، اقتصاد عربستان را با بی ثباتی مواجه کرده است.

وال استریت ژورنال: سیاست های ریاضتی آل سعود، ممکن است خشم مردم را برانگیزد

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از وبسایت "الوطن"؛ روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا، در گزارشی تأکید کرد هزینه زندگی در عربستان سعودی، طی سال گذشته، همزمان با کاهش بهای نفت افزایش یافته است و اکنون مردم عربستان، خود را برای تحمل کاهش در آمدشان آماده می کنند که این امر می تواند خشم آنها را بر انگیزد.

وال استریت ژورنال در گزارش خود می افزاید: از دهه های پیش،  سعودی ها به فضل ثروت نفت خود، به زندگی راحت عادت کرده بودند، ولی در مدت اخیر، به دلیل سیاست های ریاضتی آل سعود، اقتصاد عربستان با بی ثباتی مواجه شده است؛ به گونه ای که دولت، یارانه ها را کاهش و در مقابل، بهای سوخت، برق و آب را افزایش داده است؛ موضوعی که نگرانی مردم عربستان را برانگیخته است. "

ملک سلمان" –پادشاه عربستان- هفته گذشته، خود به افزایش نگرانی مردم عربستان اذعان کرد و گفت: "برخی تدابیر که دولت اتخاذ کرده، ممکن است در کوتاه مدت(برای مردم) سخت باشد، ولی این تدابیر، می تواند اقنصاد کشور را از مشکلات بسیار بزرگتر حفظ کند. "

گفتنی است، عربستان سعودی، در سال ۲۰۱۵، به دلیل کاهش شدید بهای نفت، با کسری بودجه ۱۶ درصدی مواجه شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.