کرمان - امام جمعه موقت کرمان با اشاره به آزاد شدن شهر حلب در سوریه خاطرنشان کرد: پیروزی این شهر مانند پیروزی خرمشهر شادی‌آفرین بود و موفقیت بزرگی برای مسلمانان بود و از طرفی گواه شکست تروریست ها در برابر قدرت اسلام بود.

پیروزی حلب  مانند پیروزی خرمشهر شادی آفرین بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مهدی عربپور با بیان اینکه به یاری خداوند به زودی شاهد آزاد شدن موصل نیز از دست تروریست‌ها باشیم گفت: خانواده‌های شهدای مدافع حرم از این پیروزی بسیار خوشحال شدند و پیروزی حلب شکست تروریست‌ها بود.

وی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان اظهار داشت: همه ما نسبت به جامعه و همنوعان خود مسئولیتی داریم که باید به آن عمل کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه انسان در چهار حوزه مسؤولیت دارد، اظهار داشت: مسؤولیت نسبت به پروردگار، نسبت به خود و خویشتن، نسبت به دیگر انسان‌ها و نسبت به طبیعت و هستی از جمله مسؤولیت‌های انسان است.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه همه انسان‌ها یا در خلقت و یا در نوع دین و عقیده با هم همنوع هستند گفت: خداوند در قرآن کریم وظایفی برای مسلمانان که نسبت به هم هم‌عقیده هستند تعیین کرده است.

وی با اشاره به اینکه شاد کردن مومنان و عیادت از برادر مومن نوعی حمایت از برادر مومن و در واقع حمایت معنوی و عاطفی است افزود: از هر حرکتی که باعث خدشه‌دار شدن کرامت انسانی می‌شود باید خودداری کرد.

وی با بیان اینکه نباید از برادر مومن خود درخواستی داشته باشیم که به نوعی بی‌جا بوده و یا خارج از سطح توان او باشد خاطرنشان کرد: انسان مومن باید عذر برادر مومن خود را بپذیرد و بخشنده باشد.

 عربپور با بیان روایتی از پیامبر گرامی اسلام‌(ص) مبنی بر اینکه «هر کس برادر مومن خود را شاد کند مرا شاد کرده و هر کس مرا شاد کند خداوند را شاد کرده است» گفت: به برادران مومن خود ابراز علاقه کنید و به آنها بگوئید که آنها را دوست دارید.

وی با اشاره به سوم دی ماه روزثبت احوال بیان داشت: مسأله جمعیتی کشور بسیار حائز اهمیت است و بهانه‌هایی سبب شده تا جمعیت کشور رشد قابل توجهی نداشته باشد و این بی‌توجهی منجر به کاهش جمعیت کشور، رسیدن جمعیت جوان کشور به سن پیری و نگرانی از ترکیب جمعیت شده است.

عربپور  با بیان اینکه رشد جمعیت کشور قابل توجه نیست افزود: مقام معظم رهبری به مسئله جمعیت کشور بسیار تاکید دارند و باید جمعیت کشور افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: مسأله رشد جمعیت در خانواده‌ها جدی گرفته شود و همه مسؤولان هم بر این مسأله تاکید فراوان دارند.

وی با بیان اینکه اینکه می‌گویند از نظر اقتصادی افزایش جمعیت خانواده و تعداد فرزندان خوب نیست، یک بهانه است یادآور شد: در گذشته پدران و مادران ما با اینکه از لحاظ مالی بسیار فقیرتر بودند اما تعداد فرزندانشان بیشتر بود و جالب است که همه آنها هم در جامعه از نظر اجتماعی موفق بودند و کمتر خانواده‌ای فرزندش دچار انحراف می‌شد.

امام جمعه موقت کرمان افزود: در قرآن ما نسبت به تولد حضرت مسیح بهترین آیات و زیباترین آن مطرح شده است و آیاتی از قرآن کریم به چگونگی تولد مسیح و رفع تهمت از حضرت مریم آورده شده و انتظار این است تا پیروان حضرت مسیح مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم را مد نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از درس‌های مهم حضرت عیسی‌(ع) ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلومان است افزود: مسیحیان باید از سردمداران خود بخواهند که از ظلم کردن بر مظلومان عالم دست بردارند.

عربپور با اشاره به سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی  اظهار داشت: درصد بالایی از جمعیت کشور به ویژه در روستاها سواد خواندن و نوشتن را نداشتند.

وی با بیان اینکه با تشکیل نهضت سوادآموزی در کشور عده زیادی از مردم باسواد شده و حتی بعد تا مرحله دانشگاه نیز پیش رفتند گفت: الان هم مشوق‌های زیادی برای سوادآموزی در نظر گرفته شده است و برای جامعه اسلامی مناسب نیست که فرد کم‌سواد در آن باشد.

وی همچنین به سالروز استقرار سپاه در فرودگاه‌های کشور در سال ۶۳ اشاره کرد و گفت: اوایل انقلاب و اکنون که تروریسم هم کره خاکی را تهدید می‌کند، بخش مهمی از تهدیدها در حوزه فرودگاه‌ها اتفاق می‌افتد که در سال ۶۳ امام (ره) دستور فرمودند تا سپاه در فروددگاه‌ها مستقر شوند و شاهد هستیم که از آن زمان تاکنون موردی اتفاق نیفتاده است.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: مردم ایران اسلامی در روز ۹ دی از امتحان پیش آمده سربلند بیرون آمدند.

وی با بیان اینکه ۹ دی باید برای همیشه تاریخ روز آگاهی و بصیرت باشد در تشریح وقایع فتنه سال ۱۳۸۸ در کشور بیان کرد: ماجرای ۹ دی پایان فتنه‌ای بود که دشمنان نظام از ماه‌ها پیش آن را در جهت نابودی نظام طراحی کرده بودند.

وی اضافه کرد: در روز انتخابات و بعد از اعلام رسمی نتایج کاندیدایی با حضور در بین ظرفداران خود می‌گوید که من با فاصله زیادی از دیگران جلوتر هستم و نظرشان این بود تا انتخابات باطل شود.

عربپور گفت: در بین فتنه‌گران افرادی هم در آن زمان بودند که از نقشه دشمن بی‌اطلاع بودند اما انتظار می‌رفت که بعد از حماسه ۹ دی و حضور مردم در صحنه و همچنین سخنرانی تاریخی مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه بیایند و از فتنه‌گران اعلام بیزاری کنند.

وی با بیان اینکه ۹ دی هیچ‌گاه نباید فراموش شود، گفت: برخی افرادی که در تظاهرات حضور داشتند زمانی که متوجه شدند این حرکت یک فتنه است در راهپیمایی ۹ دی همگام با مردم در خیابان‌ها حضور پیدا کردند و مواضع خود را اعلام داشتند اما هنوز بعضی افراد مواضع خود را نشان نمی‌دهند اما رافت نظام اسلامی سبب شده تا این افراد همچنان حضور داشته باشند.

عربپور افزود: به لحاظ اهمیت و مسأله، موفقیت آزادی حلب همچون آزادی خرمشهر است و به همه مسلمانان تبریک می‌گوییم و انشاالله به‌زودی شاهد آزادی موصل هم باشیم.

وی گفت: خانواده‌های شهدای مدافع حرم از این پیروزی بسیار خوشحال شدند و پیروزی حلب شکست تروریست‌ها بود.

عربپور با اشاره به اینکه وارد فصل زمستان شدیم اما نزول رحمت الهی در استان کرمان بسیار اندک بوده و استان کرمان در خشکسالی به سر می‌برد از ائمه جمعه سراسر استان درخواست کرد مقدمات خواندن نماز استسقاء در سراسر استان را فراهم کنند و در این زمینه در مجالس مختلف دعا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.