گرگان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه روغن زیتون تولیدی در گلستان بهترین کیفیت را در خاورمیانه دارد، گفت: روغن زیتون تولیدی استان گلستان اکثرا صادراتی است و برای مصرف داخل کشور مجددا وارد می‎شود.

بهترین روغن زیتون خاورمیانه در گلستان تولید می‎شود

به گزارش قدس آنلاین، مختار مهاجر با اشاره به افزایش تولید زیتون در استان گفت: عملکرد استان در تولید زیتون ۲۰۱ درصد است و باغات زیتون به بار نشستند که نتیجه آن افزایش تولید در واحد سطح بوده است.

مهاجر با بیان اینکه روغن زیتون تولیدی در استان بهترین کیفیت را در خاورمیانه دارد، افزود: روغن زیتون تولیدی استان گلستان اکثرا صادراتی است و برای مصرف داخل کشور مجددا وارد می‎شود.

وی رشد استان گلستان را در پروژه‎های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی ۸۷ درصد عنوان کرد و گفت: ۹ پروژه‎ اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی دارای برش استانی است که عملیات آن در استان آغاز شده و پیشرفت قابل ملاحظه‎ای دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با تاکید بر گسترش ضریب خوداتکایی محصولات راهبردی اظهار کرد: با وجود دو سال خشکسالی شدید و کاهش ۵۲ درصد بارندگی، امسال یک میلیون و ۵۱۱ هزار تن گندم در استان تولید شده است.

وی میزان تولید گندم را در آغاز دولت تدبیر و امید در استان گلستان را ۴۵۰ هزار تن را عنوان و تصریح کرد: بیشترین رکوردی که استان گلستان در سنوات گذشته برای تولید گندم داشته یک میلیون و ۵۰ هزار تن بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه میزان تولید گندم استان در سال ۱۳۹۳ حدود ۷۵۰ هزار تن بوده است، افزود: این میزان در سال ۱۳۹۴ به ۹۵۰ هزار تن رسید و در سال جاری رکورد قابل توجهی در تولید گندم داشتیم.

مهاجر مهمترین دلایل افزایش عملکرد در تولید گندم را در تغذیه، مدیریت مبارزه با آفات، رعایت زمان کشت و تناوب عنوان کرد و گفت: وقتی درصد رطوبت از ۶۲ درصد به ۹۰ درصد با بارش بیش از ۲۵ درصد بالاتر از میانگین درازمدت اتفاق می‎افتد شرایط برای رشد هر گونه بیماری فراهم می‎شود لذا باید مدیریت نگهداری و مبارزه با آفات را انجام دهیم.

وی میزان عملکرد استان در تولید شلتوک را ۲۶۶ درصد عنوان کرد و افزود: با افزایش راندمان عملکرد در واحد سطح توانستیم بیشترین رکورد سنوات گذشته را رقم بزنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: تولیدات استان در محصولات کیفی تقریبا ۳ تن و تولید ارقام پرمحصول ۴.۵ تن بود که این میزان عملکرد در سال جاری به ۹.۵ تن در هکتار ارقام پرمحصول و ۵.۵ تن در محصولات کیفی افزایش پیدا کرد.

مهاجر با اشاره به اینکه استان گلستان در تولید برنج کیفی سرآمد است، افزود: ۵۴ درصد سیاستگذاری در زمینه دانه‎های روغنی در استان محقق شده است، تولید ۹۹ هزار تن دانه روغنی در استان انجام و امیدواریم به مرز ۷۰ درصد تولید برسد.

وی از تحقق ۷۵ درصدی تولید شیر خام و گوشت قرمز بر اساس برنامه تعهد شده خبر داد و پیش‎بینی کرد استان گلستان تا پایان سال بیشتر از برآوردی که در برنامه داشته نسبت به تعهدات عمل خواهد کرد.رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.