بازیگر فیلم سینمایی «دوئل»، برگزاری جشنواره های سینمایی را در تقویت روحیه نشاط و شادابی در جامعه موثر دانست و در عین حال تغییر پی در پی مدیران را از نقاط ضعف چنین رویدادهایی برشمرد.

تغییر پی در پی مدیران جشنواره های سینمایی آسیب زا است

 به گزارش «قدس آنلاین»،  سعید راد با بیان اینکه برخی به برگزاری جشنواره های متعدد انتقاد دارند، افزود: برگزاری جشنواره های سینمایی با تمام قوت و ضعف، بدلیل اینکه فضای شادی را در جامعه ایجاد می کنند، تاثیر مثبتی دارند.
وی ایجاد شادی را مبنای برگزاری جشنواره ها دانست و گفت: مردم اکنون به دلیل برخی مشکلات، کمی از شادی فاصله گرفته اند و به همین علت، فیلم ها به سمت تلخی گرایش پیدا کرده اند.  
بازیگر فیلم سینمایی «عقابها» با بیان اینکه سینماگران باید خود و جشنواره های سینمایی را جدی بگیرند، تصریح کرد: اگر این اتفاق بیافتد، بسیاری از مشکلات جامعه و سینما رفع خواهد شد.
وی ادامه داد: به دلیل حضور چندین ساله در خارج از ایران، در جشنواره های خارجی فراوانی شرکت داشته و مشاهده کرده ام در این رویدادها اتفاق خاصی نمی افتند اما سینماگران، خود و جشنواره های سییمایی را جدی گرفته اند.
بازیگر فیلم سینمایی «چ» خواستار تغییر رویکرد بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر شد و گفت: پس از سالها برگزاری جشنواره فیلم فجر باید آنقدر اقتدار داشته باشیم تا فیلمسازان خارجی را برای حضور در این رویداد جهانی ترغیب کنیم.
وی تغییر متعدد مدیران جشنواره های سینمایی را یکی از نقاط ضعف این رویدادهای فرهنگی دانست و افزود: بطور قطع تغییر متعدد تاثیرات منفی دارد. برخی مدیران جشنواره های سینمایی طراز اول جهان بیش از ۲۰ سال در راس کار هستند و هر سال جشنواره های خود را در سطح بالایی برگزار می کنند.
راد ادامه داد: در ایران بیشتر به جای اینکه به اصل موضوع یعنی ارتقا کیفیت جشنواره بیاندیشم به تغییر مدیر فکر می کنیم و این موضوع بطور قطع آسیب زا است.  
وی همچنین نگاه سیاسی به سینما را یکی دیگر از آفت های هنر هفتم عنوان کرد و گفت: همواره باید از فعالیت های فرهنگی توقع تاثیرات فرهنگی داشته باشیم. سینما چپ و راست ندارد اما متاسفانه به آن نگاه سیاسی می شود.
بازیگر نقش «رضا شاه» در مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» همچنین درباره اهمیت شبکه نمایش خانگی در آینده سینمای ایران افزود: شبکه نمایش خانگی اکنون بخشی از صنعت سینما شده و در آینده ای نزدیک تاثیرات آن به شکل گسترده ای نمایان خواهد شد.
راد گفت: نمایش خانگی، بخش خصوصی را با خود به سینما آورده و برگزاری جشنواره ای مانند یاس با تشویق بخش خصوصی می تواند ایجاد انگیزه و حضور جدی تر این بخش را در پی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.