معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: طی سه ماهه نخست سال ۹۵، ۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد، اقدام به ازدواج مجدد کرده اند.

ازدواج مجدد ۵۰۰ مددجو کیمته امداد در سه ماهه نخست سال ۹۵/ ۴۸ درصد زنان سرپرست خانوار سالمند هستند

 به گزارش «قدس آنلاین»،  فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: سالمندان تحت حمایت این نهاد دارای بیمه پایه و شهری کمیته امداد و بیمه روستایی وزارت بهداشت هستند، همچنین از سال گذشته نیز این افراد تحت پوشش بیمه حوادث نیز قرار گرفته اند که ۷ میلیارد تومان بابت آن هزینه شده است.

وی با اشاره به پرداخت وام ۳ میلیون تومانی بلاعوض به زنان سرپرست خانواری که قصد ازدواج مجدد دارند، تصریح کرد: ۴۸ درصد زنان سرپرست خانوار سالمند هستند، همچنین ۴۲ هزار نفر از سالمندان زمین‌گیرند و نیاز به پزشک  و پرستار دارند.

رهبر با بیان اینکه در سه ماه نخست سال ۹۵، ۵۰۰ نفر از زنان تحت پوشش این نهاد اقدام به ازدواج مجدد کرده اند، گفت: این رقم در سال گذشته ۳ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در پایان بیان داشت: بسیاری از سالمندان دچار سوء تغذیه بوده و خطرات محیطی آنان را تهدید می کند، به همین دلیل ایجاد توانمندسازی، اشتغال، تأمین حداقل نیازها و نیز پرداخت کمک معیشت به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به تعداد افراد خانواده، از جمله اقدامات این نهاد برای سالمندان مددجو است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.