سخنگوی وزارت دفاع عراق، اعلام کرد که استراتژی جدیدی در روزهای آتی برای آزادی مناطق باقی مانده در موصل اجرا خواهد شد.

اجرای استراتژی جدید در نبرد موصل

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از مشرق؛ سرهنگ «یحیی رسول» سخنگوی وزارت دفاع عراق، اعلام کرد که در روزهای آتی شاهد استراتژی و برنامه دقیقی برای آزادی مناطق باقی مانده موضل خواهیم بود.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه نیوز، او افزود: این برنامه از سوی فرماندهی عملیات مشترک موصل و با اشراف فرماندهی کل نیروهای مسلح اجرا (حیدرالعبادی) انجام خواهد شد.

یحیی رسول در ادامه گفت: این استراتژی در طی روزهای آینده جهت بیرون راندن تروریست‌ها از بخش شرقی موصل اجرا خواهد شد و در همین حال عملیات مشترک در پی هماهنگی با ارگان‌های ذی ربط در بحث آوارگان تلاش خواهد کرد.

سخنگوی وزارت دفاع عراق همچنین با اعلام پایان مرحله اول عملیات موصل، از آغاز مرحله دوم در طی روزهای آتی خبر داده و گفته در مرحله اول ۴۰ محله در شهر موصل و ۴۴ درصد استان نینوی آزاد شده است.

روز چهارشنبه هفته گذشته نیز «متیو آیسلر» معاون نیروی هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش وقفه پیش آمده در عملیات موصل را از پیش برنامه‌ریزی شده و آن را وقفه‌ای جهت آغاز مرحله جدیدی در عملیات دانسته بود.

ژنرال آیسلر، در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز، گفته بود: این وقفه شرایط را برای ادامه پیشروی نیروهای عراقی و ادامه برنامه‌ها و نقشه‌های از پیش تعیین شده، آماده می‌کند.

با این حال هر چند برخی منابع خبری از توقف عملیات موصل خبر می‌دهند، این ادعا از سوی مقامات عراقی به شدت تکذیب شده است؛ به خصوص حیدرالعبادی در کنفرانس خبری روز چهارشنبه خود این ادعا را رد کرد.

روز گذشته (جمعه) نیز سرلشگر «عبدالامیر رشید یار الله» فرمانده عملیات آزادسازی موصل، از آزادی دانشکده پلیس، ساختمان پلیس راه، کارخانه سیمان و منطقه «الهیاکل» در شرق موصل خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.