کرمان- رئیس دانشگاه آزاد واحد کرمان گفت: همایش بین‌المللی خواجوی کرمانی با همت و همکاری دانشگاه‌های آزاد کرمان و شیراز برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی خواجوی کرمانی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، بابک آل‌طه با بیان اینکه استان کرمان در زمینه شناسایی ابتدایی مفاخر و مشاهیر در سطح کشور فعالیت بهتری داشته است، به برگزاری مراسم اعطای جایزه ملی استاد باستانی‌پاریزی با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمعی از شخصیت‌های علمی کشور در دانشگاه آزاد واحد کرمان اشاره کرد و گفت: این مفاخر باید به نسل جوان ما معرفی شوند و برگزاری این مراسم در این زمینه بسیار اثرگذار است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد کرمان با بیان اینکه توجه به مفاخر علمی و فرهنگی یکی از سیاست‌های کلان دانشگاه است افزود: در این زمینه شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با عضویت تعدادی از چهره‌های برجسته علمی و فرهنگی کشور تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح بزرگ مفاخر و مشاهیر اسلامی و ایرانی با رویکرد فرهنگی و پژوهشی از استان کرمان کلید خورد خاطرنشان کرد: در این طرح از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی در حوزه علوم انسانی اگر مربوط به مشاهیر و مفاخر هر منطقه باشد از سوی دانشگاه آزاد حمایت می‌شود.

آل‌طه از برگزاری همایش بین‌المللی خواجوی کرمانی در سال ۹۶ خبر داد و گفت: دبیرحانه این همایش در شیراز و کرمان تشکیل شده و این همایش با همت و همکاری دانشگاه‌های آزاد کرمان و شیراز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز تصمیمات این همایش و مدت زمان برگزاری آن نهایی نشده است افزود: در هر صورت همایش بین‌المللی خواجوی کرمانی به صورت مشترک با شیراز برگزار می‌شود؛ البته حدود ۲۰ سال پیش نیز این همایش توسط دانشگاه باهنر کرمان نیز مشترک با شیراز برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد کرمان اظهارداشت: در معرفی بقیه مفاخر استان کرمان از جمله مشتاق، عماد و فواد کرمانی و همچنین مفاخر دینی مانند آیت‌الله صالحی کرمانی نیز برنامه‌هایی در حال بررسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.