مشهد- رئیس اتحادیه صنایع دستی شهرستان طرقبه شاندیز با اشاره به اینکه تاکنون صنایع دستی «ارغوان بافی» و «پوستین دوزی» ثبت معنوی شده است، گفت: ثبت جهانی این صنایع به عنوان پایتخت ارغوان بافی و صنایع دستی در کارکرد اقتصادی شهرستان بسیار مؤثر خواهد بود.

ثبت جهانی صنایع دستی «ارغوان بافی» و «پوستین دوزی» طرقبه شاندیز ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، محمد نمکیان در جمع برترین تولیدکنندگان صنایع دستی طرقبه و شاندیز با اشاره به فعال بودن ۱۳۰ واحد صنایع دستی در این شهرستان اظهار کرد: در سال های گذشته ارغوان بافی و پوستین دوزی ثبت معنوی شده است و ثبت جهانی این صنایع به عنوان پایتخت ارغوان بافی و صنایع دستی در کارکرد اقتصادی شهرستان بسیار مؤثر خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم نشان اعتماد ملی نتیجه ملموسی در این عرصه داشته باشد چراکه اقدامات دولتی در عرصه صنایع دستی نتیجه بخش نبوده لذا انتظار است مشکلات این صنعت از جمله چیدن محصول ارغوان که طی ۳ سال اخیر با اداره جنگل بانی بوجود آمده، برطرف شود.

رئیس اتحادیه صنایع دستی شهرستان طرقبه شاندیز با بیان اینکه ۸۰ درصد فروشگاه های صنایع دستی شهرستان به زبان عربی و انگلیسی مسلط هستند اظهار داشت: ارغوان بافی طرقبه از صنایعی است که متعلق به صدر اسلام است.

وی افزود: پوستین دوزی از لحاظ تاریخی باتوجه به روایات مربوط به زمان امام صادق(ع) است و امیدواریم شاندیز به عنوان شهر پوستین دوزی و پایتخت معنوی این محصول معرفی شود.

نمکیان ارائه وام های اشتغال زایی کلان را موجب فعال شدن و حرکت این صنعت دانست و گفت: در موضوع دارایی مقرر شده بود که واحدهای صنایع دستی از ۵۰ درصد تخفیف پرداخت دارایی برخوردار شوند اما متاسفانه به دلیل عدم دستورالعمل های مرتبط این موضوع نیز به نتیجه ای نرسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.