عملیات مشترک عراق از استراتژی قریب الوقوعی برای تکمیل آزادسازی مناطق باقی مانده در شرق موصل خبر داد و اعلام کرد که آغاز این استراتژی در روزهای آتی خواهد بود.

استراتژی ارتش عراق برای تکمیل عملیات موصل/العبادی: دو سوم استان نینوا آزاد شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سرتیپ یحیی رسول، سخنگوی عملیات مشترک عراق اعلام کرد: ظرف روزهای آتی استراتژی و طرح دقیقی ارائه خواهد شد که این طرح از سوی فرماندهی عملیات مشترک و با نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح در مورد نبرد جاری در موصل تدوین شده است.

رسول افزود: این استراتژی ظرف روزهای آتی برای بیرون راندن داعش از ساحل چپ (شرق) موصل به صورت کامل کلید خواهد خورد. عملیات مشترک طرحی با هماهنگی با جبهه‌های ذی ربط دارد که شامل ارائه کمک‌های انسانی و امدادرسانی برای آوارگان می‌شود.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی در استان نینوا اعلام کرد که داعش ۲۵۰ خانواده را از محله الجزائر در شرق موصل خارج کرده و همچنین مدارک آنها را گرفته است.

در همین حال، عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات "ای نینوا می‌آییم"، از آزادسازی چهار منطقه جدید در محور شمالی موصل در اولین روز آغاز عملیات نظامی بعد از توقف چهار روزه آن خبر داد.

وی گفت: نیروهای نظامی توانستند آکادمی پلیس، نهاد ثبت خودروها، کارخانه سیمان و منطقه الهیاکل در شمال ساحل چپ را آزاد کرده و پرچم عراق را در آنجا به اهتزاز درآورند.

از سوی دیگر، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اظهار داشت: نیروهای امنیتی توانستند دو سوم استان نینوا را آزاد کنند در حالی کشورهایی که احساس امنیت می‌کنند باید نسبت به خطر گروهک‌های تروریستی که در اطراف‌شان وجود دارند، هوشیار باشند.

العبادی در سخنرانی خود در اجلاس سران جوانان عربی تحت نظارت اتحادیه عرب گفت: تروریسم خواست بغداد را نابود کند اما جوانان ما مانع از این اقدامات گروهک‌های تروریستی و گرایش‌های خطرناک آنها شدند.

وی تاکید کرد: جوانان ما پیروزی را برای حال و آینده ما رقم زدند.

نخست وزیر عراق تصریح کرد، بزرگترین ضربه‌ای که به گروهک‌های داعش وارد شده وحدت ماست چون می‌خواهند کشور را تقسیم کنند. ما دو سوم خاک استان نینوا را آزاد کردیم و به زودی پیروزی نهایی را رقم می‌زنیم.

وی ادامه داد: هر زمان که کشور را از دست آنها آزاد کنیم و مین‌ها و بمب‌ها را خنثی کنیم می‌توانیم امنیت را به کشور بازگردانیم. این تنوع دینی و قومی در عراق باعث افتخار است.

از سوی دیگر، سرلشکر قاسم محمدی، فرمانده عملیات الجزیره امروز از ورود تجهیزات نظامی به حدیثه برای جلوگیری از حملات داعش به شهرستان مذکور در غرب رمادی خبر داد.

محمدی به سومریه نیوز گفت: هدف از ارسال این تجهیزات ممانعت از حملات و تهدیدات داعش علیه شهرستان حدیثه است.

این در حالی است که یک منبع امنیتی اظهار داشت: داعش شهر الرطبه را با خمپاره هدف گرفت.

این منبع افزود:‌ داعش مرکز شهر را که در ۳۱۰ کیلومتری غرب رمادی است با پنج خمپاره هدف گرفت که به جاهای مختلف اصابت کرد اما تلفاتی نداشت.

همچنین یک منبع در وزارت کشور عراق اعلام کرد، در اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهرستان الخالص در شمال دیالی یک نیروی پلیس کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.