شیراز - معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه‌ و بودجه کشور گفت: هیچ استانی الگوی تمام و کمال پیشرفت و توسعه ندارد در حالیکه باید نیازهای مناطق مشخص شود.

هیچکدام از استان های کشور الگوی تمام و کمال پیشرفت ندارند

به گزارش قدس آنلاین، سعید نمکی  ظهر شنبه در نشست هم‌اندیشی مسئولان سازمان برنامه‌ و بودجه استان فارس افزود: هیچ استانی الگوی تمام و کمال پیشرفت نیست و هر منطقه و بخش کشور نیازهای خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: در کشور هیچ وقت یک برنامه توسعه جامع نداشتیم بلکه همیشه به دنبال آزمون و خطا هستیم.

معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه‌ و بودجه تاکید کرد: در کشور مدیر برنامه‌محور بسیار کم است، متاسفانه یکی از ضعف های امروز مدیران ما این است که خود را بی نیاز از مشورت می دانند.

نمکی با اشاره به اینکه دائم در حال ساخت بزرگراه، جاده، ساختمان هستیم، گفت: محور همه برنامه ها باید انسان محور باشد که این مهم در هیچکدام از برنامه ریزی های ما دیده نشده است.

وی تصریح کرد: برای توسعه کشور تمام شاخص‌ها توسعه باید دیده شود علاوه بر آن باید به این نکته نیز توجه داشت که هر استان، شهرستان، بخش و روستا نیازها و مقتضیات خود را دارد و باید پذیرفت که با یک روش نمی‌توان برای همه استان‌ها تصمیم گرفت.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: باید تمامی شاخص های استانها و شهرهای کشور را داشته باشیم و متناسب با آن برنامه ریزی داشته باشیم.

نمکی تاکید کرد: پایه ‌ریزی برنامه توسعه کشور بر مبنای آمار اشتباه و غیر واقعی سبب اتخاذ تصمیمات نادرست در این زمینه شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.