معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در یازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی گفت: ما در جمهوری اسلامی به دنبال جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری هستیم که باید این گفتمان، «گفتمان مشترک ما در برخورد با غرب» باشد.

ایران به دنبال جهانی عاری از افراطی‌گری است

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، یازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ و اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی، ۲۹۹ آذر تا دوم دی‌ماه با حضور سید محمدحسین هاشمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در جده عربستان برگزار شد.

هاشمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اهمیت مصوبات اجلاس دهم در تهران اعلام کرد: دبیرخانه OTC گام‌های مهمی در اجرایی کردن مصوبات تهران برداشته است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه در اجلاس تهران، اعضای شرکت‌کننده ضمن تأکید بر اینکه دین مبین اسلام بر اساس میانه روی، اعتدال و تسامح و رد هرگونه افراطی‌گری و خشونت بنا شده است، پیام امروز اسلام را همزیستی مسالمت‌آمیز میان تمامی ملت‌ها اعلام کرد.

وی با تأکید بر حمایت از مبارزات ملت مظلوم فلسطین و محکوم کردن اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در یهودی‌سازی بیت المقدس، به شعار و موضوع این اجلاس و نقش رسانه‌های نوین در مبارزه با تروریسم و اسلام هراسی تأکید کرد.

نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این اجلاس با تأکید بر لزوم مبارزه با پدیده تروریسم و اسلام‌هراسی از طریق همکاری‌های فکری و فرهنگی میان دولت‌های عضو، به سابقه تمدنی اسلام و لزوم بازنگری رسانه‌های غربی در برخورد با این تمدن اشاره کرد.

وی ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی به دنبال جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری هستیم که باید این گفتمان، «گفتمان مشترک ما در برخورد با غرب» باشد.

هاشمی در پایان سخنرانی خود، با اعلام پای‌بندی ایران به اهداف والای OTC به ویژه فعالیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای آن که در راستای همگرایی امت اسلامی و وحدت جهان اسلام است، ابراز امیدواری کرد تا جهان اسلام هرچه سریعتر شاهد برچیده شدن ریشه اختلافات و افراط‌گرایی باشد.

بنابر اعلام این خبر، ایران به عنوان رییس اجلاس دهم نقش پررنگی در این اجلاس به عنوان آغازگر و تحویل دهنده ریاست داشت. در این اجلاس ۱۲ قطعنامه با موضوعات مختلف جهان اسلام از منظر رسانه به تصویب رسید که از بین آنها، تعداد هفت قطعنامه در اجلاس گذشته تهران طی آذرماه سال ۱۳۹۳ تهیه و برای تصویب ارائه شده بود. از این رو، قطعنامه دوازدهم توسط میزبان (عربستان سعودی) با موضوع مبارزه با تروریسم و افراطی‌گرایی پیشنهاد و به تصویب اعضاء رسید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.