زاهدان- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان از توانمندسازی مهارتی ۲ هزار و ۳۳ نفر از ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی این استان خبر داد.

توان افزایی مهارتی افراد در پیشرفت اقتصادی حائز اهمیت است

به گزارش قدس آنلاین، محمد جهانتیغی با اشاره به اینکه توان افزایی مهارتی افراد در تحقق اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است گفت: در راستای اجرای آموزش‌های فنی و حرفه ای در سکونتگاه های غیر رسمی استان دو هزار و ۳۳نفر در قالب ۳۲۰ هزار و ۶۱۸نفر –ساعت به متقاضیان ارائه شده و این مهم زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع بیکاری در بین جوانان خواهد بود .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را  ۱۸۱ نفر از برادران و ۱ هزار و ۸۵۲ نفر از خواهران ساکن سکونتگاه‌های غیر رسمی فرا گرفتند و از این طریق توانمند شدند.

وی تصریح کرد: رشته‌های آموزش داده شده در سکونتگاه‌های غیر رسمی شامل دوزنده چادر و مقنعه، دوزنده کیف چرمی با دست، کاربر ورد، پارچه ساز تزئینی ، خیاط لباس‌های سنتی، قلاب باف، خامه دوز، اتوماسیون اداری، تعمیرکار کولر آبی، انجام سرویس و نگهداری خودرو، نصب و سیم کشی تجهیزات مدارهای الکتریکی ساختمان است.

جهانتیغی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای پیشرفت اقتصادی خودباوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بومی منطقه است و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در راستای ایجاد عدالت آموزشی و توسعه متوازن در شهرستانهای استان آموزشهای مهارتی را به سکونتگاه‌های غیر رسمی برای بهره‌مندی از ظرفیتهای این مناطق گسترش داده است.

وی با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغالزایی جوانان فاقد مهارت عنوان کرد: همفکری، تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی، توانمند سازی اقشار جامعه به ویژه قشر محروم دراشتغالزایی به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه تنها راه حل معضلات حاشیه نشینی و بیکاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.