سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از ثبت نام یکصد و 60 هزار و 639 نفر مشمول پرداخت جریمه غیبت بیش از 8 سال خبر داد.

ثبت نام بیش از یکصد و 60 هزار نفر از مشمولین پرداخت جریمه غیبت سربازی

  به گزارش «قدس آنلاین»،  سردار سعید منتظر  المهدی سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز (یکشنبه) در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد،  اظهار داشت : یکصد و 60 هزار و 639 نفر مشمول پرداخت جریمه غایبین بیش از 8 سال هستند که در 9 ماهه اول امسال ثبت نام کرده و از این تعداد، وضعیت خدمتی 120 هزار نفر مشخص شده است.  

وی ادامه داد : بیش از 45 هزار کارت معافیت صادر شده، در حالی که سال گذشته از 320 هزار نفر مشمول ثبت نام کننده، 200 نفر کارت معافیت پایان خدمت دریافت کرده اند.

سخنگوی نیروی انتظامی تأکید کرد :تا زمان موجود است، سایر افراد مشمول که تعداد آن ها یک میلیون نفر برآورد شده به تشکیل پرونده و پرداخت جریمه مبادرت ورزند.  

سردار منتظر المهدی با بیان اینکه برای پرداخت جریمه هم شرایط نقدی و هم شرایط اقساطی در نظر گرفته شده، در تشریح شرایط اقساطی گفت: در ابتدا یک سوم جریمه پرداخت و مابقی در طی 24 ماه انجام می شود، پس از پرداخت 50 درصد جریمه، افراد می توانند هم از کشور خارج شوند و هم گواهینامه دریافت کنند و هم برای استخدام، نامه معرفی از سازمان وظیفه عمومی بگیرند.  

وی افزود : پرداخت کنندگان اقساطی جریمه، پس از پایان پرداخت می توانند کارت پایان خدمت خود را تحویل گیرند.  

* تشکیل قرارگاه در جهت تأمین امنیت انتخابات

سخنگوی نیروی انتظامی گفت :به منظور تأمین امنیت انتخابات، قرارگاه امنیت نیروی انتظامی را تشکیل داده ایم، تا در خلق حماسه ای دیگر در انتخابات در کنار وزارت اطلاعات، قوه قضاییه و سازمان ثبت باشیم.  

*شروع به کار ۲۳۴کلانتری هدف

سردار منتظر المهدی با بیان اینکه 234 کلانتری هدف آغاز به کار کرده اند، افزود : تسریع ارائه خدمات به هموطنان در رسیدگی به پرونده‌های متخلفین، یکی از اهداف تشکیل این کلانتری ها است، این اتفاق خوبی  است که در حوزه کلانتری ها خواهد افتاد.  

*سامانه پیامکی ۱۱۰ و دریافت مشکلات مردم

سخنگوی نیروی انتظامی گفت :سامانه پیامکی ۱۱۰ آماده دریافت معضلات و مشکلات هموطنان است، کلیه این پیام های دریافتی بررسی می شود.

وی بیان داشت : یادمان باشد که ۱۱۰ اورژانس پلیس است و شهروندان در صورت ضرورت می توانند با این شماره تماس گیرند.

*آلایندگی  380 تنی روزانه موتورسیکلت ها در تهران 

وی با بیان اینکه حدود ۱۱میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد، افزود : از این میزان حدود ۳میلیون موتورسیکلت در تهران  وجود دارد که یک و نیم میلیون آن تردد می کنند.

سخنگوی ناجا تأکید کرد : روزانه ۳٨۰ تن آلایندگی توسط موتورسیکلت ها ایجاد می شود.

*کاهش ۳درصدی حوادث رانندگی

سردار منتظر المهدی از کاهش 3 درصدی حوادث رانندگی در ٨ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت : باید تلاش کنیم تا هیچ کشته ای در جاده ها نداشته باشیم.

*افزایش ۴۲ درصدی کشفیات قاچاق کالا

وی درباره کشفیات قاچاق کالا بیان داشت :در ٨ ماهه نخست امسال با افزایش 42 درصدی کشفیات قاچاق کالا مواجه بوده ایم که ارزش ریالی آن ها ۱۷میلیارد و 144 میلیون و 901 هزار و 981 تومان است.

*کاهش ۱۹درصدی درگیری و نزاع 

سخنگوی نیروی انتظامی از کاهش 19 درصدی درگیری و نزاع در ۹ماهه نخست امسال خبر داد.  

وی ادامه داد : تهران با ۶۹ هزار و 751 مورد، در رتبه اول است و به ترتیب، خراسان رضوی و فارس در رتبه های بعدی هستند،  کیش هم در پایین ترین رده قرار دارد.

 سردار منتظر المهدی افزود: از ابتدای امسال، ۵۲۰ هزار و 188 درگیری در کل کشور صورت گرفته است.

*افزایش ۱۵درصدی کشفیات مواد مخدر

سخنگوی ناجا گفت: در 9 ماهه امسال با افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر مواجه بوده ایم که ۴۷٨ تن توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف شده است.

*دستگیری و شناسایی ۳۰۰ کانال تلگرامی و اینستاگرامی

سخنگوی نیروی انتظامی از دستگیری و شناسایی 300 کانال تلگرامی و اینستاگرامی خبر داد و افزود : این افراد در سایه تبلیغات نامتعارف همچون مزون ها، با ایجاد صفحات جعلی مبادرت به سرقت اطلاعات و عکس های شخصی و اخاذی مالی و حیثیتی افراد داشتند.  

وی افزود : ۲۴درصد از جرائم رایانه ای در فضای مجازی و با سرقت و سوء استفاده از عکس ها و اطلاعات شخصی افراد شکل می گیرد.  

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: این متخلفان به دنبال اخاذی و کسب درآمد هستند، پس از شناسایی و تشکیل پرونده، بیش از ۹۰ درصد پرونده ها منتج به نتیجه و کشف شده است.

*بودجه سال 96 ناجا افزایش نمی یابد 

منتظر المهدی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در باره افزایش بودجه نیروی انتظامی گفت : آن چه مسلم است، امنیت هزینه بر است، مکاتباتی با مجلس و دولت مبنی بر افزایش بودجه انجام داده ایم اما فعلا در برنامه سال 96، افزایش بودجه ای برای ناجا لحاظ نشده است.  

*ترافیک زاییده چندین مولفه است

سخنگوی نیروی انتظامی در پاسخ به پرسشی درباره ترافیک سنگین این روزهای تهران بیان داشت : ترافیک زاییده چندین مولفه است، یک مشکل چند بعدی و چند وجهی است،  مدیریت شهری، قوانین ناظر بر شهرسازی، تجهیزات مدرن، فرهنگ ترافیک، خودروها، نیروی انسانی و پلیس به عنوان ناظر شهری، همه در این موضوع دخیل هستند.

وی ادامه داد : در کشور ما هم شرایط جوی و آب و هوایی اثر مستقیمی بر ترافیک دارد.  

سردار منتظر المهدی افزود : مهمترین مأموریت پلیس در حوزه راهنمایی و رانندگی تهران با بکارگیری بیش از 45 هزار نیرو، تمام امکانات و تجهیزات در راستای روان سازی ترافیک است، اما روان سازی تابع نظم ترافیکی و این نظم بر پایه رانندگی درست و قانونمند، عدم پارک و توقف در مناطق ممنوعه، استفاده از خودروهای سالم و بی نقض و سعه صدر رانندگان است.  

وی گفت : مسئولیت پلیس تنها ترافیک شهری نیست.  

*تکذیب فشار شهرداری برای تغییر ریس پلیس راهور 

سخنگوی نیروی انتظامی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر حواشی اخیر اظهارات عضو شورای شهر و تغییر رئیس پلیس راهور تصریح کرد: درخواست ما این است که افراد از اعلام اخبار غیرموثق و غیرمرتبط در حوزه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خودداری کنند، پلیس کارهای مهم‌تری دارد، ما را درگیر بازی های خود نکنند.  

منتظر المهدی تأکید کرد : انتساب و جابجایی در نیروی انتظامی براساس فلسفه درون سازمانی است.  

*عرضه آدامس و پاستیل های مضر و سرطان زا 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد فروش اسپری‌های خوشبو کننده اعتیادزا در کیش گفت : ما در بررسی‌های خود به چنین موردی نرسیده‌ایم، اما آن چه که مشخص است، این است که سوداگران مرگ و موادمخدر در تلاشند به هر نحوی با اسامی جذاب و بسته بندی های متفاوت، موادمخدر را عرضه می کنند.  

سخنگوی ناجا افزود: در جهان بیش از 300 نوع موادمخدر صنعتی وجود دارد که پایه آن ها شیشه است، مصرف حتی  یکبار موادمخدر، احتمال اعتیاد را بیش از 90 درصد افزایش می دهد.  

سردار منتظر المهدی گفت: اخیرا ماده ای به نام شالیزا که جدید نبوده و به سال 84 و 85 بر می گردد، ریشه در ناس داشته و از برگ‌های درخت تبل هند گرفته شده و با آهک و تنباکو مخلوط و در قالب آدامس و پاستیل عرضه می شود.

وی افزود : ماده اعتیادی فوق در صدر اعتیاد کشور دسته بندی نمی شود، بسیار مضر است و سرطان زایی آن بر همه مشهود شده است.  

*مصوبه سامان دهی کانال های تلگرامی 

سخنگوی ناجا گفت : وزارت ارشاد در حال تدوین و آماده سازی زیر ساخت های لازم برای سامان دهی کانال های تلگرامی است.  

*تمدید پرداخت جریمه غایبین خدمت سربازی 

وی با بیان اینکه لایحه تمدید پرداخت جریمه غایبین خدمت سربازی به مجلس ارائه شده است، افزود: با تصویب و موافقت نظر ستاد کل، ممکن است، پرداخت جریمه غایبین خدمت سربازی برای سال آینده تمدید و اجرا شود، اما همین امسال مشمولان تکلیف خود را مشخص کنند، جریمه پرداختی به حساب خزانه دولت واریز می شود.

وی ادامه داد :در سازمان وظیفه عمومی، افراد پس از تکمیل مدارک و پرداخت کامل جریمه، کارت هوشمند صادر خواهد شد.  

*منشور حقوق شهروندی 

وی درباره رونمایی از منشور حقوق شهروندی گفت: حقوق شهروندی لازمه زندگی هنجارمند است و در ازای تکالیف شهروندی میسر می‌شود.

*واکنش پلیس به انتشار نسخه قاچاق فیلم‌های "فروشنده" و "ابد و یک روز"

منتظرالمهدی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره انتشار نسخه قاچاق فیلم‌های پرفروش سینما همچون "فروشنده" و "ابد و یک روز" و این که آیا پلیس برنامه‌ای برای جلوگیری از آغاز موج دوباره فیلم‌های پرفروش دارد یا خیر؟ تصریح کرد: پلیس امنیت نیروی انتظامی از سال‌ها قبل در همکاری با سازمان سینمایی در این حوزه فعالیت کرده و با همکاری این سازمان و همچنین اخذ مجوزهای لازم، با متخلفان و قاچاقچیان برخورد کرده است و هرجا که نیاز به حضور پلیس برای تأمین امنیت در حوزه فرهنگ وجود داشته باشد، پلیس در کنار هنرمندان  و سینماگران خواهد بود.

*دستگیری عامل قتل عام در کرمان

سخنگوی ناجا در پاسخ به سوالی درباره حادثه فهرج کرمان نیز گفت : طبق آمارهای رسیده،  فرد مذکور شناسایی، اما دستگیر نشده است، اما حتما دستگیر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.