معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه توزیع تنوع خدمات خیریه‌ها متناسب با نیازها نیست، گفت: خیریه‌ها باید در حوزه‌های مختلف متناسب با نیاز جامعه خدمات ارائه دهند.

توزیع تنوع خدمات خیریه‌ها باید متناسب با نیاز باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، علی‌محمد ذوالفقاری عصر امروز در جلسه هم اندیشی و تعامل با  موسسات و خیریه‌های عام‌المنفعه سطح استان کرمان در محل تالار تلاش کرمان اظهار داشت: بخشی از نیازمندان به دلیل مشکلات تخصصی، مهمان سایر سازمان‌ها هستند و بخشی از آنان زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.

وی با تشریح اقدامت انجام شده توسط کمیته امداد امام خمینی(ره)، افزود: سامانه‌ای وجود دارد که بخشی از احتیاجات نیازمندان تحت پوشش را ثبت کرده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه همنشینی، گفت‌وگو و ایجاد یک تعامل منطقی و پایدار از برنامه های کمیته امداد است، ادامه داد: باید بپذیریم نیازمند تعریف مشترک از فقر، هدفمندی کمک‌ها، تقسیم‌بندی جغرافیایی و نوع خدمت، تجمیع اقدام مشترک در روزهای خاص و .. هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما مامور هماهنگی با خیریه‌ها هستیم، باید حساب‌های خود را شفاف کنیم و ارائه گزارش دهیم، حق مردم کرمان است که بدانند کمک‌های آنان در چه راهی هزینه می‌شود.

ذوالفقاری یادآور شد: شاید در گذشته یک سوءتفاهی بین کمیته امداد و خیریه‌ها وجود داشت، اما واقعیت امروز این است که ما خیریه را به عنوان یک همکار می‌بینیم، اما خیریه‌هایی که گفتمان انقلاب اسلامی را پذیرفته و حسابداری شفاف و خط مشی مشخصی داشته باشند.

این مسؤول با بیان اینکه فقرا در سطح جامعه پخش هستند، اما غالب خیریه‌ها در شهر هستند، ادامه داد: خیریه‌ها در جایی مستقر شدند که متمکنان حضور دارد و نقاطی که فقر شدید و نیازمندی دارند خیریه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: توزیع تنوع خدمات خیریه‌ها متناسب با نیاز نیست، به طور مثال ممکن است در تامین جهیزیه به تعداد کافی خیریه داشته باشیم اما در همسریابی نداریم و همینطور در هپاتیت و ایدز.

ذوالفقاری بیان داشت: امروز بخشی از برخوردهایی که از سوی ما صورت گیرد منجر به توسعه فقر می‌شود و ما دنبال این نیستیم که به گونه‌ای با فقر برخورد کنیم که مردم دوست داشته باشند، فقیر شوند و شیوه خدمت‌رسانی به فقرا باید تجربه محور و علمی باشد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: امروز دکترای مددکاری توسط دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند و باید اجازه دهیم کار در مدار علمی انجام شود و قابل دفاع و استناد باشد و ما و خیریه‌ها باید تبادل تجربه وسیع کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز بعضی خیریه‌ها مهارت جذب اعتبار ندارند، اظهار داشت: کاملا آماده‌ایم شیوه جذب مشارکت‌های مردمی را در اخیار خیریه‌ها قرار دهیم و برنامه ما همکاری و همراهی با خیریه‌ها است.

ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هزینه تخلیه صندوق صدقات از موجودی صدقات در حال بالاتر رفتن است و امروز صدقه پیامکی، صدقات اینترنتی و صدقات کارتی باید جایگزین شوند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود: بخش اعظم کمک‌های مردمی خرج شکم مردم شده است و نتوانستیم از این پول چند باره استفاده کنیم.

ذوالفقاری تصریح کرد: امروز فقیر نیازمند زیرساخت است و چگونه مصرف کردن و در اولویت بودن مهم است، باید خدمت های برتر شناسایی شوند.

وی افزود: باید برنامه داشت تا کمک به همه افراد نیازمند انجام شود و این طور نباشد که فردی از چند خیریه کمک دریافت می‌کند و فرد نیازمند دیگری هم از هیچ خیریه‌ای کمک دریافت نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.