مشهد-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بر تهیه بانک اطلاعات و تهیه آمار حوزه آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

۱۴ درصد از طلاق‌ها در یک سال نخست زندگی انجام می‌شود

به گزارش قدس انلاین، سید جواد حسینی در ششمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده گفت: ما به بانک آنلاین اطلاعات آسیب‌های اجتماعی و همچنین بانک اطلاعات طرح‌های مربوط به کنترل آسیب‌های اجتماعی در کشور نیاز داریم.

وی اظهار داشت: ما برای ارتقا و بهبود وضعیت خانواده در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی سرمایه ساختاری نداریم.

او بیان داشت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی این سرمایه ساختاری تولید شده و آن طرح تقسیم کار ملی آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: تمام فعالیت‌های مربوط به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی فقط باید در قالب این طرح انجام شود.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های ۱۶ گانه مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و زنان بیان داشت: لازم است با حضور رئیسان کمیته‌های ششگانه، زیرمجموعه کارگروه تخصصی خانواده و بانوان استان، نشستی برگزار شود تا به این ترتیب سرمایه ساختاری در عرصه تحقق و اجرای سیاست‌های مورد نظر رهبر معظم انقلاب تعیین شود.

معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه به راهبردهای ۱۱ گانه در زمینه همکاری تشکل‌های غیردولتی اشاره کرد و افزود: با توجه به فعالیت ۸۶۰ سازمان مردم نهاد در استان، ظرف ۱۰ روز آینده سمن‌های فعال در زمینه مهار و کاهش آسیب‌های اجتماعی شناسایی و گام‌های بعدی در زمینه تقویت حضور آنان برداشته می‌شود.

حسینی همچنین اظهار داشت: اجرای این طرح موجب شد میزان سازش قطعی در بین زوج‌های متقاضی از ۵/۵ درصد در سال گذشته به ۱۷ درصد در سال جاری افزایش یابد.

وی افزود: نیمی از طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی و ۱۴ درصد طلاق‌ها نیز در طول یک سال نخست زندگی مشترک رخ می‌دهند که نشانگر اهمیت و ضرورت ارایه آموزش‌ها و مهارت‌های لازم در این زمینه به زوج‌هاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.