دبیر ستاد طرح کرامت کشور گفت: طرح مبارزه با مواد مخدر در ۳۲۵ محله کشور اجرا می شود.

طرح مبارزه با مواد مخدر در ۳۲۵ محله کشور اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مهدی پازوکی بعدازظهر یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه کلیات طرح کرامت مطابق با دستور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و با استفاده از ظرفیت بسیج مستضعفان کلید خورده است، اظهار داشت: ابتدا مقرر بود طرح کرامت در ۵ استان کشور اجرا شود اما در نهایت دو شهرستان ملایر و فلاورجان به لحاظ داشتن زیرساخت در حوزه تعاملات و ارتباطات به عنوان گزینه‌های اجرای طرح برگزیده شدند.

وی با بیان اینکه در صورت موفقیت، این طرح در کل کشور عملیاتی می‌شود، افزود: طرح کرامت دارای ۴ کمیته فرهنگی درمان، کاهش اعتیاد، مقابله و صیانت اجتماعی است که در زیرمجموعه کمیته‌ها ۷ کارگروه تشکیل می شود که عمده وظایف بر روی این کارگروه‌هاست.

دبیر ستاد طرح کرامت کشور با اشاره به اینکه مهمترین هدف کارگروه‌ها ساماندهی و بومی‌سازی است، تاکید کرد: ظرفیت‌های شهرستان ملایر در این طرح با شهرستان فلاورجان متفاوت است چراکه توان اجرا و میزان آسیب‌ها در هر شهرستان خاص است.

باید طرح کرامت براساس ظرفیت هر شهرستان بومی‌سازی شود

وی با بیان اینکه باید طرح کرامت براساس ظرفیت هر شهرستان بومی‌سازی شود، گفت: استانداران های همدان و اصفهان به عنوان روسای این طرح انتخاب شده اند.

پازوکی با بیان اینکه ۲۴ مصوبه در حوزه کرامت در شهرستان ملایر به تصویب رسیده است، گفت: ۷ مصوبه در پیشگیری از اعتیاد، ۲ مصوبه در زمینه حمایت اجتماعی و مشارکت مردمی، ۲ مصوبه در اموال و دارایی و ۱۲ مصوبه نیز در مسائل زیرساختی تعیین شده است.

وی بابیان اینکه پس از حوزه های غیر تخصصی بیشترین طرح ها به مسائل فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد اختصاص دارد، گفت: تمام مصوبات اجرایی در شهرستان فلاورجان در شهرستان ملایر نیز عملیاتی می شود.

دبیر ستاد طرح کرامت کشور عنوان کرد: همزمان با اجرای این طرح در دو شهرستان پایلوت کشور، طرح محله محور در زمینه مبارزه با مواد مخدر در ۳۲۵ نقطه کشور اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۰ درصد اعتبارات این طرح به شهرستان ملایر پرداخت شده است، یادآور شد: مبالغ تخصیص یافته به این طرح باید در شهرستان ملایر هزینه شود.

طرح کرامت یک رویکرد علمی و اصولی در راستای مبارزه جدی با مواد مخدر است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان نیز در خصوص طرح کرامت اظهار داشت: طرح کرامت یک رویکرد علمی و اصولی در راستای مبارزه جدی با مواد مخدر است که با همکاری بسیج مستضعفان در شهرستان ملایر استان همدان و شهرستان فلاورجان استان اصفهان اجرا می شود.

اکبر سوری با بیان اینکه در این طرح باکمک مردم و سازمان‌های مردم نهاد، عملکرد و تفکرات بسیج متجلی و عملیاتی می‌شود، افزود: باید به ابعاد فرهنگی این طرح و پیشگیری و درمان، توسعه مشارکت مردمی و قضایی نگاه ویژه‌ای شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در همدان بر ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق از نحوه اجرای طرح در شهرستان ملایر به عنوان پایلوت تاکید کرد و استفاده از ظرفیت افراد خیر و نیکوکار در تمام حوزه‌ها، تشکیل جلسات منظم و متوالی کمیته و اخذ گزارش تحلیل وضعیت شهرستان ملایر را یاداور شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این طرح عنوان کرد: انعقاد تفاهمنامه برای اجرایی کردن طرح، افزایش ظرفیت مرکز ماده ۱۶ در ملایر، احداث مرکز دی آی سی و شلتر و برگزاری کارگاه اطلاع رسانی در این زمینه از اهم اقدامات انجام شده است.

طرح کرامت پس از نتیجه‌گیری در شهرستان ملایر مورد تحلیل قرار می گیرد

فرماندار شهرستان ملایر نیز در این جلسه با بیان اینکه این طرح به عنوان یک طرح ملی مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرد، بیان کرد: طرح کرامت پس از نتیجه‌گیری در شهرستان ملایر مورد تحلیل قرار گرفته و در سطح کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

عبدالعظیم رضایی با بیان اینکه مسئولیت مهمی از این حیث متوجه استان و شهرستان است، عنوان کرد: ۵۳ درصد آسیب‌های اجتماعی به اعتیاد بازمی‌گردد و به دلیل نگران‌کنندگی این موضوع هم اکنون دولت و مردم به این موضوع به عنوان دغدغه نگاه می‌کنند و درصدد همکاری در رفع آن هستند.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه به مقوله اعتیاد وظیفه ای انسانی و اجتماعی است، یادآور شد: اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر باید حمایت جدی از این طرح را در کنار همه فعالیت‌های سازمانی خود قرار دهند و به عنوان یک اولویت کاری به این موضوع نگاه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.