اصفهان - رئیس مجلس استان«ذی قار» عراق به همراه هئیتی از مسئولان شهری و پارلمانی این استان با رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ساختمان شورای شهر دیدار و گفتگو کردند.

 همکاری های فرهنگی و اجتماعی اصفهان و «ذی قار» عراق افزایش می یابد

به گزارش قدس آنلاین، حمید الغزی رئیس مجلس استان ذی قار ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت شهری اصفهان، عنوان کرد: پاکیزگی شهر اصفهان نتیجه تلاش های مدیریت شهری است که به ما انگیزه دو چندان برای استفاده از این تجربیات را می دهد.

به گفته وی استان ذی قار در جنوب عراق واقع شده و با داشتن ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، چهارمین استان این کشور از نظر جمعیتی است که همه ساکنان آن شیعه هستند.

رئیس مجلس استان ذی قار با بیان اینکه عراق از حکومت های محلی و یک حکومت مرکزی تشکیل شده است، ادامه داد: شورای مرکزی عراق وظیفه قانونگذاری را به عهده دارد و تعیین کننده بودجه سالیانه و ناظر و هدایت کننده راهبردی نهادهای امنیتی هر استان است.

وی استاندار را بالاترین مقام اجرایی در هر استان دانست و گفت: از سال ۲۰۱۵ برخی از اختیارات دولت مرکزی به استان های عراق داده شده است.

الغزی در ادامه عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش، خدمات شهری، کشاورزی، راه و شهرسازی، تربیت بدنی از جمله نهادهایی هستند که محل فعالیت آنها از پایتخت به استان های مختلف عراق تغییر پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم همانطور که ایران و عراق از لحاظ آموزش های نظامی، تجهیزات لجستیکی برای مبارزه با داعش و نیروهای تکفیری داشته و دارند این همکاری در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و علمی نیز گسترش پیدا کند.

اصفهان جزء ۱۰ کشور برتر برای انجام مراودات بین المللی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با هئیت عراقی اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امروز وحدت میان کشورهای مسلمان از هر زمان دیگری بیشتر احساس می شود.

به گفته رضا امینی، جمهوری اسلامی ایران در جریان ۸ سال دفاع مقدس ۲۳۰ هزار شهید تقدیم کیان میهن کرد که ۱۰ درصد این عدد مربوط به اصفهان است در حالی که این شهر تنها ۶ درصد جمعیت کل کشور را داراست.

وی وجود آثار تاریخی سه مقطع زمانی صفویه، سلجوقیه و آل بویه در اصفهان را دلیلی بر قرار گرفتن این شهر در بین  ۱۰ شهر برتر دنیا برای مراودات بین المللی عنوان کرد و گفت: میدان نقش جهان با داشتن ۴ محور مذهب، حاکمیت و سیاست، اقتصاد و فرهنگ که دومین اثر ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو است از جاذبه های دیدنی شهر است. قبرستان تخت فولاد نیز که پس از قبرستان وادی السلام نجف به عنوان دومین قبرستان بزرگ و مقدس شیعیان از آن نام می برند به ارزش های اصفهان افزوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مدیریت شهری از گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از آثار تاریخی هزینه ای دریافت نمی کند خاطر نشان کرد: تنها برای حفظ و نگهداری این ساختمان ها سازمانی به نام میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد شده که هزینه ناچیزی از بازدیدکنندگان دریافت می کنند.

وی ادامه داد: اصفهان با ۱۳ شهر دنیا قرارداد خواهرخواندگی دارد که فلورانس ایتالیا، بارسلون اسپانیا، لاهور پاکستان، کوالالامپور مالزی، شیهان چین، بلعبک لبنان از این جمله اند.

امینی با اشاره به وضعیت فعلی شهرهای عراق، بیان کرد: به طور حتم عراق پس از پیروزی هایی که در مقابل داعش به دست آورده، آباد خواهد شد البته بیش از هر اقدامی باید انقلابی در سیم کشی و مخابرات شهرهای عراق به وجود آید.

وی با اشاره به اینکه شوراها ۲۰ سال پس از پیروزی انقلاب تشکیل شد، معتقد است: تشکیل شوراها باعث توسعه و آبادانی شهرها شده است چراکه در این نهاد مردم برخلاف نهادهای بالادستی مثل دولت، به صورت مستقیم با مسئولان در ارتباط هستند.

امینی با اشاره به اینکه از زمان فعالیت شوراها ۱۸ سال می گذرد، گفت: یک هزار و ۲۷۰ شورا با ۱۱۰ هزار عضو در کشور فعالیت می کنند، در شورای شهر اصفهان نیز ۲۱ نفر با رای مستقیم مردم فعال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.