سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مهمان هفت استان می شود.

جشنواره تئاتر فجر در هفت استان برگزار می شود

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، روز گذشته(یکشنبه) با حضور سعید اسدی دبیر جشنواره و اتابک نادری مدیر هماهنگی امور استان‌ها ضمن تجلیل از دبیران فجر استانی، شهرهای میزبان جشنواره استانی معرفی شدند.
استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، یزد، مازندران، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی به‌عنوان میزبانان جشنواره فجر استانی مشخص شدند که از ۱۰ تا ۲۹ دی ماه برگزار می‌شود.
سعید اسدی با بیان اینکه تئاتر نباید فقط با هدف اجرا در یک شهر تولید شود، تصریح کرد: این رویکرد هم به دیده شدن آثار نمایشی شهرها و هم به یادآوری خود استان‌ها کمک می‌کند تا بتوانند تولیدات سالانه خود را ارزیابی کنند.
وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره فراخوان‌ها را برای فجر استانی زودتر اعلام کردیم، اظهار کرد: به دلیل اعلام زودتر از سال گذشته فراخوان این دوره انتظار داشتیم استان‌ها هم زودتر اعلام آمادگی می‌کردند تا این جلسه نیز زودتر برگزار می‌شد.
اسدی درباره بیشتر دیده شدن فجر استانی در جشنواره گفت: در مراسم اختتامیه صحبت‌هایی از جشنواره فجر استانی می‌شود که اگر خود گروه‌ها هم بتوانند کلیپی برای نمایش تهیه کنند بیشتر به دیده شدن آثار و فعالیت‌های خود کمک می‌کند.
وی درباره برگزاری کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها خاطر نشان کرد: فن بازیگری و کارگردانی در این دو دوره جشنواره در بخش کارگاه‌های آموزشی نداشتیم و موضوعاتی که جذاب تر یا در آن با فقدان آموزشی روبه رو هستیم را در دستور کار قرار دادیم.
دبیر جشنواره تئاتر فجر افزود: اگر هر یک از استان‌های میزبان فجر استانی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در شهرهای خود اعلام آمادگی کنند، از کمک به آنها دریغ نمی‌کنیم‌ و این فرصت را برای آنها فراهم خواهیم کرد.
زمان برگزاری جشنواره فجر استانی برای خوزستان (شهرهای بهبهان، اندیمشک و اهواز) ۱۰ تا ۱۳ دی ماه، بوشهر ۱۰ تا ۱۳ دی ماه، فارس (شهر شیراز) ۱۲ تا ۱۵ دی ماه، یزد ۱۵ تا ۱۸ دی ماه، مازندران (آمل) ۲۰ تا ۲۳ دی ماه و آذربایجان شرقی(تبریز) ۲۵ تا ۲۸ دی ماه و خراسان رضوی(مشهد) ۲۶ تا ۲۹ دی ماه تعیین شد.
در پایان جلسه دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر با اهدای لوح، از دبیران فجر استانی قدردانی کرد.

** داوران بخش هویت بصری جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند
داوران بخش هویت بصری گروه های نمایشی در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.
در این دوره از جشنواره گروهی متشکل از ابراهیم حقیقی، امرالله فرهادی و
علیرضا مصطفی زاده ابراهیمی، داوری بخش هویت بصری را بر عهده دارند.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.