اراک- فرماندار ساوه با اشاره به اقدامات خوبی که از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری شهر جدیدالتاسیس آوه صورت گرفته است است عنوان کرد که شهر آوه در آینده نزدیک به شهری توسعه یافته تبدیل می‌شود.

شهر آوه در آینده نزدیک به شهری توسعه یافته تبدیل می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد بهاروند فرماندار ساوه پیش از ظهر سه شنبه در آئین بهره‌برداری از درمانگاه دامپزشکی و مایه‌کوبی مرکزی شهر آوه از توابع شهرستان ساوه با اشاره به اینکه آوه شهری قدیمی و بخشی از تمدن و فرهنگ کشور اسلامی ماست، اظهار کرد: آوازه این شهر تا جایی است که افراد فرهیخته و مورخین به خوبی جایگاه این شهر را می‌ و به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های ممتاز در حوزه کشاورزی و دامپروری و نیز تاریخی بودن این خطه از میهن اسلامی در روزهای نه چندان دور به شهری توسعه‌یافته تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری شهر جدیدالتاسیس آوه صورت گرفته است، گفت: با وجود اقدامات خوبی که در این شهر شکل گرفته است، اما همچنان برخی کمبودها و نارسایی‌ها در این شهر احساس می‌شود.

وی از آوه به عنوان یک شهر تولیدکننده در حوزه کشاورزی و دامپروری یاد کرد و افزود: بزرگترین شهرک گلخانه‌ای منطقه در شهر آوه مستقر است، ضمن اینکه بیش از ۵۰ هزار راس دام در دامداری‌های این شهر وجود دارد.

فرماندار ساوه با اشاره به همجواری شهرستان ساوه با پنج استان مهم کشور گفت: برخورداری از این ظرفیت زمینه‌ساز اجرای کارهای زیربنایی محرک توسعه است و با وجود محدودیت در امکانات و اعتبارات تا حد توان مساعدت ویژه در این حوزه صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه حرفه و علم دامپزشکی از قدیم‌الایام در بین مردم گفت: در کشور ما نیز به لحاظ اهمیتی که حرفه و علم دامپزشکی در بین مردم دارد کارهای بزرگی صورت گرفته و جایگاه این حرفه بر کسی پوشیده نیست.

وی انگیزه و علاقه وافر را اصلی‌ترین عامل در توسعه حرفه دامپزشکی دانست و گفت: بخش خصوصی که اقدام به تاسیس این درمانگاه کرده است، یک خانواده موفق و با انگیزه در این عرصه هستند.

بهاروند احداث کشتارگاه در شهر آوه با توجه به برخورداری از چندین دامداری بزرگ را نیاز ضروری این شهر بیان کرد و گفت: هم اکنون کار مطالعاتی احداث کشتارگاه دام در این شهر آغاز شده و امیدواریم با جذب سرمایه‌گذار بتوانیم کشتارگاه صنعتی محصولات دامی را در آوه مستقر کنیم تا ضمن کشتار دام و عرضه فرآورده‌های گوناگون دامی به سودآوری و توسعه اقتصادی این شهر کمک کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.