مشهد- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته در خصوص میزان سواد رتبه ایران از ۷۲ به رتبه ۶۹ رسیده است، گفت: با تمامی فعالیت هایی که در امر سوادآموزی انجام شده اما در مقایسه با آمارهای جهانی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستیم.

وضعیت شاخص سوادآموزی نسبت به آمار جهانی مطلوب نیست

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کاظمی ظهر سه شنبه در مراسمی به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی در مشهد با اشاره به رتبه ۶۹ ایران در شاخص سوادآموزی در دنیا اظهار کرد: با این رتبه در بین کشورهای توسعه یافته قرار داریم و در این رتبه بندی کشورهای خیلی توسعه یافته، توسعه یافته بالا، متوسط و ضعیف قرار دارند.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی افزون بر ۵۰ درصد مردم ایران بیسواد بودند لذا طی این مدت روندی که نهضت سواد آموزی پشت سر گذاشته بسیار مطلوب و رضایت بخش است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: نزدیک به ۹۹ درصد جمعیت شش میلیون نفری این استان باسواد هستند و این میزان در سطح کشور نیز ۹۸ درصد است.

وی گفت: پیدا کردن افراد بیسواد، جذب آنها و ایجاد انگیزه در افراد بیسواد کار دشواری است اما به رغم چالشهای اداری، مالی و محدودیتها توجه زیادی به موضوع سواد آموزی داریم و در همین جهت ایجاد مراکز یادگیری محلی یکی از بهترین اقدامات سواد آموزی به شمار می رود.

کاظمی خاطرنشان کرد: مراکز یادگیری محلی در کنار آموزش، مهارت افراد را نیز افزایش می دهد و آموزش و پرورش نیز با نگاه عبادی، نیت خدایی و عمل جهادی در تحقق ریش کنی بیسوادی تلاش می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.