کرج-رئیس اداره جنگل‌کاری و ‌جنگلداری اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: وجود ۱۵ هزار هکتار جنگل در مقایسه با وسعت ۵۰۰ هزار هکتاری استان چندان رضایت‌بخش نیست.

تنها ۳ درصد مساحت البرز سهم جنگل هاست

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی محمدی‌زاده اظهار کرد: با توجه به همجواری البرز با تهران، داشتن جمعیت بالا و کمبود سرانه فضای سبز در استان، ضرورت افزایش جنگل‌کاری و اختصاص اعتبارات بیشتر برای این‌کار ضروری به نظر می‌رسد.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در توسعه جنگل‌ها و فضای سبز استان تصریح کرد: بدون شک توسعه فضای سبز استان بدون مشارکت مردم، به‌خصوص جوامع محلی امکان‌پذیر نیست.

محمدی‌زاده ابراز کرد: بر این اساس اداره جنگل‌کاری و جنگلداری منابع طبیعی استان اقدام به اجرای طرح‌هایی با مشارکت جوامع محلی‌ کرده است.

وی افزود: در این طرح‌ها از ظرفیت‌های مردمی برای ‌کاشت گونه‌های جنگلی‌ درختی و درختچه‌ای در اراضی ملی‌ای که دارای قابلیت مناسب از نظر منابع آب، خاک، اقلیم و پوشش گیاهی هستند، ‌استفاده می‌شود.

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی البرز گفت: جنگل‌کاری با مشارکت مردم باعث افزایش سرانه فضای سبز استان و ارتقای تنوع‌ گونه‌های جنگلی برای رسیدن به توسعه پایدار، کاهش روان‌آب‌ها و جلوگیری از سیلاب‌ها و حفاظت از خاک می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.