زاهدان-معاون اقتصادی و مردم یاری قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گفت: با هدف توسعه شاخص‌های آموزشی مناطق کم برخوردار ۳۱ مدرسه در مناطق محروم سیستان و بلوچستان احداث و بازسازی شده است.

۳۱ مدرسه توسط قرار گاه قدس در سیستان و بلوچستان بازسازی شد

به گزارش قدس آنلاین، شهرام اسکندری اظهار کرد: انجام اقدامات محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری در این خطه از کشور به عنوان یکی از اولویت‌های کاری در دستور کار قرارگاه منطقه‌ای قدس سپاه در جنوب شرق کشور قرار گرفته است.

معاون اقتصادی و مردم یاری قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه افزایش فضاهای آموزشی در اولویت کار سپاه در بخش محرومیت‌زدایی است، بیان کرد: علاوه بر پروژه‌های زیادی که در حوزه‌های مختلف عمرانی، اشتغال‌زایی، فرهنگی و اجتماعی توسط قرارگاه قدس در سیستان و بلوچستان اجرا شده، این نهاد به احداث مدارس اقدام کرده است.

اسکندری با اشاره به اینکه در منطقه«روتک» شهرستان خاش معلم فداکار «حمیدرضا کنگوزهی» جان خود را برای نجات جان دانش‌آموزان فدا کرد، گفت: در پی این اقدام ارزشمند و به پاس فداکاری و تثبیت فرهنگ فداکاری و ترویج آموزش، ۲ مدرسه در ادامه سیاست‌های محرومیت‌زدایی سپاه در این منطقه احداث و بازسازی شده است.

وی افزود: این مدارس شامل مدرسه روستای «نوک‌جو» که محل جان باختن معلم فداکار خاشی است و مدرسه «نادرآباد» در فاصله ۸۰۰ متری از این روستا در احداث و بازسازی شده است.

معاون اقتصادی قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه ادامه داد: مدرسه روستای «نادرآباد» با زیربنای ۷۵ مترمربع ظرف مدت ۲ ماه احداث شده و مدرسه «نوک‌جو» با زیربنای ۷۰ مترمربع مورد بازسازی کامل و ایمن‌سازی قرار گرفته است.

اسکندری خاطرنشان کرد: در این راستا در سال ۹۴ و ۶ ماه اول امسال ۲۶ مدرسه خشت و گلی در نقاط مختلف استان بازسازی کامل شده و هزینه بازسازی هر یک از این مدارس بین ۱۵ تا ۳۵ میلیون تومان بوده که از محل اعتبارات داخلی سپاه تامین شده است.

وی بیان کرد: در این مدت ۵ مدرسه نیز توسط سپاه در استان احداث شده که شامل ۲ مدرسه در روستای«روتک» و «اله آباد» در شهرستان زاهدان، یک مدرسه در شهرستان قصرقند و ۲ مدرسه در نقاط صفر مرزی شهرستان سرباز است.

معاون اقتصادی قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه تاکید کرد: امسال برنامه سپاه در زمینه احداث و بازسازی مدارس در سیستان و بلوچستان پرحجم‌تر شده است.

اسکندری تصریح کرد: اعتقاد داریم دانش‌آموزان سرمایه‌های آینده انقلاب و نظام هستند و در این مسیر ظرفیت بالایی را پای کار آوردیم که بخشی از آن امسال در قالب تفاهم‌نامه‌ای که به‌زودی بین نیروی زمینی سپاه و وزیر آموزش و پرورش به امضا می‌رسد، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.