زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان ضمن اعلام ایجاد کارگروه ویژه مرزی برای تعیین تکلیف ماهیگیران ، گفت: به دنبال آن هستیم که در کوتاه ترین زمان سرنوشت این صیادان مشخص شود به طوری که اسیرها آزاد و پیکرکشته ها تحویل ایران شود.

سرنوشت صیادان در بند دزدان دریایی را به صورت جدی دنبال می کنیم

به گزارش قدس آنلاین، علی اوسط هاشمی با اشاره به آخرین پیگیری‌ها برای آزادی ماهیگیران دربند دزدان دریایی سومالی گفت: انسداد روابط ایران و سومالی کار آزادی صیادان را پیچیده وزمان بر کرده است.

وی تعیین میانجی برای مذاکره با دولت سومالی را خواستار شد و افزود: به دنبال آن هستیم که در کوتاه ترین زمان سرنوشت این صیادان مشخص شود به طوری که اسیرها آزاد و پیکرکشته ها تحویل ایران شود.

هاشمی از ایجاد کارگروه ویژه مرزی در دولت برای تعیین تکلیف صیادان در بند خبر داد و خاطرنشان کرد: پیشنهادات کارشناسی شده خود را به این کارگره ارایه دادیم و منتظریم تا قانون درباره آن ها نظر دهد.

به گفته استاندار سیستان وبلوچستان خسارت های مالی وارد شده به صاحبان لنج‌ها در این حوادث درکمیسیون هایی زیرمجموعه دولت مورد بررسی قرار می گیرد و تا حد توان جبران می شود.

وی از ارائه بسته‌های حمایتی به خانواده این صیادان اشاره کرد و اظهارداشت: برای ارتقای توان معیشتی و اقتصادی خانواده های آنان دستور دادم دو فرماندار کنارک و چابهار مساعدت هایی را صورت دهند تا تکلیف نهایی صیادان مشخص شود.

پیشتر معاون صید و بنادر ماهیگری سازمان شیلات ایران از توافق باوزارت کشور برای جبران خسارت های ناشی از دزدی دریایی گفته بود از ارایه لایحه ای برای جبران این خسارت ها به دولت خبرداده بود.

 گفتنی است از تاریخ ۶ فروردین۹۴ یعنی بیش از ۶۰۰ روزپیش لنج ناخدا جمال الدین دهواری به همراه ۲۰صیاد در دام دزدان دریایی سومالی گرفتار شد.

براساس آخرین خبرها ۸ نفر از این صیادان به علت شکنجه‌های جسمی دزدان دریایی سومالیایی کشته ۴ نفر از آنها به کمک دولت سومالی موفق به فرار و یک نفر نیز به تنهایی از دست دزدان دریایی فرار کرده است و بعد از چند روز پیاده روی به وسیله دولت سومالی به ایران بازگشته است. اما هنوز ۸ تن از صیادانان ایرانی در چنگال دزدان دریایی اسیر هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.