همدان- مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: بسیاری از افراد فاقد صلاحیت به صورت غیرقانونی و با در دست داشتن کیفی از لوازم دندانپزشکی در روستاها می‌چرخند و اقدامات دندانپزشکی انجام می‌دهند.

دندانپزشکان قلابی در روستاهای همدان جولان می دهند

به گزارش قدس آنلاین، علی گودرزی صبح چهارشنبه با اعلام پلمب ۲۷ مرکز غیر مجاز دندانسازی و لابراتوار پروتزدندانی و دندانپزشکی طی دو سال و نیم اخیر در همدان، اظهار کرد: یکی از معضلات بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی این است که اقدامات دندانپزشکی غیر مجاز توسط افراد فاقد صلاحیت طی سال‌های متمادی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این افراد به صورت غیر قانونی در کار پزشکان دخالت دارند، گفت: در استان همدان نظارت دقیق‌تر در کار این متخلفان وجود دارد و در راستای ارتقای سلامت جامعه برخورد با مراکز غیر مجاز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های مردمی و شکایت‌هایی که از متخلفان حوزه دندانپزشکی می‌شود ما ورود کرده و برخوردها را انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: البته از صفر به دنبال این جریان نیستیم که اقدام به بستن مراکز غیرمجاز کنیم اما متولی نظارت بر مراکز درمانی به شمار می‌آییم و بر اساس گزارش‌ها و شکایات ورود می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در مواردی که افراد مجوز قانونی نداشته باشند و دخالت در امور پزشکی کنند با هماهنگی سیستم‌های نظارتی نظیر تعزیرات و  نظام پزشکی و ... بازدیدها را انجام می‌دهیم که اگر مجوزهای لازم را نداشته باشند به دستور مراجع قضایی مراکز را پلمب کرده و برخوردهای قانونی را داریم.

گودرزی با بیان اینکه بسیاری از افراد فاقد صلاحیت به صورت غیر قانونی و با در دست داشتن کیفی از لوازم دندانپزشکی در روستاها می‌چرخند و اقدامات دندانپزشکی انجام می‌دادند که از این طریق امکان آلودگی‌های ویروسی وجود دارد، گفت: بسیاری از اقدامات غیر قانونی دندانپزشکی باعث انتقال بیماری مصری نظیر هپاتیت و ... می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است، افزود:‌ بر اساس وظیفه ذاتی هرجایی مورد خلافی در زمینه ارائه خدمات مشاهده شود به طور حتم بدون اغماض برخورد خواهد شد.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تنها دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه وظیفه ندارد و ما با هماهنگی سیستم قضایی، تعزیرات حکومتی، نظام پزشکی و نیروهای انتظامی با واحدهای غیر مجاز برخورد داریم، افزود: واحدهای غیرمجاز دندانسازی در شرایط غیر استریل باعث انتقال بیماری می شوند که ما با آنها برخورد می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.