شمار بسیار زیادی از شیعیان نیجریه ضمن تاکید بر لزوم اجرای حکم آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر عالیقدر شیعیان این کشور و همسر وی، تلاش های خود را جهت آزادی سریع شیخ زکزاکی شدت بخشیده اند.

تلاش بی وقفه شیعیان نیجریه برای آزادی شیخ زکزاکی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام رسمی دادگاه نیجریه، شیخ ابراهیم زکزاکی به همراه خانواده خود، ۲۰ روز دیگر تحویل مقامات پلیس داده خواهد شد.
بر اساس این گزارش، مقامات جنبش اسلامی نیجریه در تلاش برای رایزنی های سیاسی با مقامات دولتی با هدف اجرای سریع حکم قضایی آزادی رهبر شیعیان نیجریه هستند.
بر اساس اعلام رسمی دادگاه نیجریه، پلیس این کشور موظف است پس از این مهلت ۲۰ روزه، مقدمات آزادی شیخ زکزاکی و همسر وی را فراهم و نسبت به انجام اقدامات مقتضی کوتاهی نکند.
این در حالی است که آزادی رهبر شیعیان نیجریه و خانواده وی یک حکم حقوقی و قضایی است که البته بر اساس اتهامات نادرست و خلاف واقع، پرونده وی به نهادهای قضایی کشیده شد.
ضرورت اجرای این حکم قضایی در حالی است که نهادهای امنیتی نیجریه همچنان به مانع تراشی های خود علیه شیعیان این کشور ادامه داده و از اجرای این حکم رسمی، ممانعت می کنند.
نهادهای امنیتی نیجریه اخیرا ضمن بی توجهی به حکم قضایی دادگاه نیجریه مبنی بر آزادی سریع رهبر شیعیان این کشور و همسر وی، مانع از رسیدگی درمانی پزشکان برای بهبود حال شیخ زکزاکی شده اند.
بر اساس گزارش های منتشره، شیعیان نیجریه بارها ضمن رد اتهامات بی اساس علیه شیعیان این کشور و شیخ ابراهیم زکزاکی، بر توقف هرگونه خشونت علیه هر گروه مذهبی تاکید کرده و خواستار توجه مجامع جهانی به اقدامات ضد حقوق بشری نهادهای امنیتی نیجریه شدند.
دادگاه نیجریه اخیرا حکم آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی را صادر کرده است؛ بر اساس این حکم ۲۰ روز دیگر شیخ زکزاکی باید تحویل مقامات پلیس نیجریه داده شود و آنها نیز ظرف ۲۴ ساعت وی و همسرش را آزاد کنند.
دولت نیجریه طی حدود یک سال گذشته سرکوب و خشونت علیه شیعیان این کشور را تشدید کرده است.
سال گذشته نظامیان نیجریه با حمله به مرکز تجمع جنبش اسلامی نیجریه صدها مسلمان را به خاک و خون کشیده و 'شیخ ابراهیم زکزاکی' رهبر شیعیان این کشور را که به شدت مجروح شده بود، به مکانی نامشخص منتقل کردند.
این حمله ها طی ماههای بعد در مراسم و آیین های مذهبی شیعیان نیجریه ادامه یافت و تاکنون دهها نفر دیگر توسط عوامل امنیتی و دولتی نیجریه کشته شده اند.
در همین خصوص، مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس گفت: «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه، تبلور وحدت و یکپارچگی جهان اسلام است.
وی با ابراز تاسف از برخورد غیرقانونی دولت و نهادهای امنیتی نیجریه با شیعیان این کشور، خاطرنشان کرد: آزادی فوری شیخ زکزاکی یک مطالبه عمومی است که فورا باید اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.