شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید برای تخریب ساخت و ساز های حاشیه زاینده رود و شیلات های حاشیه کارون از افراد قدرتمند و بانفوذ دولتی شروع کنیم و بعد به سراغ عموم مردم برویم.

تخریب ساخت و ساز های حاشیه زاینده رود از افراد قدرتمند و بانفوذ دولتی شروع می شود

به گزارش قدس آنلاین، قاسم سلیمانی ظهر چهارشنبه در ستاد مبارزه با زمین خواری و حفظ حقوق بیت المال گفت: در بستر و حریم رودخانه زاینده رود روستاهایی وجود دارد که از سالیان زیادی در این مکان ها تملک یافته اند و باید با رعایت حقوق شهروندی اقدام به انتقال آن ها به مکان دیگری برای سکونت کرد.

سلیمانی در خصوص مجوزهای توسعه افزود: به کسانی که در حاشیه زاینده رود قصد توسعه املاک خود را دارند مجوز داده نشود.

وی با اشاره به تخریب ساخت و ساز های غیر قانونی زیادی در شرستان های بروجن، لردگان و فارسان تصریح کرد: از ساخت و ساز های غیر قانونی در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی جلوگیری می شود.

وی تأکید کرد: باید برای تخریب ساخت و ساز های حاشیه زاینده رود و شیلات های حاشیه کارون از افراد قدرتمند و بانفوذ دولتی شروع کنیم و بعد به سراغ عموم مردم برویم.

استاندار در خصوص خرید اراضی ملی گفت: باید اهلیت خریداران توسط فرمانداران تعیین شود تا زمینه، زمین خواری های بعدی فراهم نشود.

رئیس کل دادگستری استان چهار محال و بختیاری در ادامه گفت: شیلات های غیر مجاز علاوه بر آلودگی محیط زیست، مشکلاتی برای شیلات های دیگر بوجود می آورند در همین راستا ۵۰ شیلات غیر مجاز تخریب شده است. 

سید عبدالله موسوی افزود: شکایاتی که از افراد حقوقی، حقیقی و دستگاه های حکومتی در مراجع قضائی صورت می گیرد، پس از طی مراحل دادرسی، احکام در خصوص آنها صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده ساخت و ساز های غیر قانونی در حاشیه رودخانه و اراضی دولتی توسط دستگاه های دولتی نیز عملیات تخریب انجام می شود.

موسوی در پایان گفت: باید حقوق روستائیان حاشیه زاینده رود با رعایت تعادل و تعامل حفظ شود و مکان هایی برای انتقال آنها فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.