شهرکرد-کارشناس ساماندهی تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری از تدوین بروشور «حرف های گم شده»با موضوع سخنان مقام معظم رهبری در باره ی بصیرت خبر داد.

بروشور «حرف های گم شده» با موضوع سخنان مقام معظم رهبری در باره بصیرت تدوین شد

به گزارش قدس آنلاین، سجاد خسروی ظهر چهارشنبه گفت: این اداره کل بر اساس رسالت خود در عرصه ی فرهنگ تلاش می‌کند که کار های نو، قوی و پر فایده به مخاطبان خود ارائه دهد.

خسروی افزود: بر اساس همین هدف، بروشور «حرف های گم شده» تدوین، تولید و در ۲ هزار نسخه تهیه و در اختیار هیئت های مذهبی، کانون مداحان، موسسات قرآنی و دیگر مخاطبین اداره کل تبلیغات اسلامی گذاشته شد.

وی ادامه داد: این مجموعه ی زیبا به بازخوانی بیانات و مطالبات مقام معظم رهبری مدظله العالی در مورد بصیرت پرداخته است.

وی تصریح کرد: در جریان فتنه بزرگی که نظام اسلامی پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم پشت سرگذاشت، اهمیت، نقش و ضرورت بیش از پیش بصیرت برای جامعه اسلامی آشکار شد.

خسروی در ادامه گفت:برخی از نخبگان بدلیل ضعف بصیرت سیاسی، مردود ودر معرض سقوط قرار گرفتند، چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند فرمایش متوالی با تاکید بر ضرورت و جایگاه بصیرت تصریح فرمودند: «ملت سرافراز ایران برندگان و قبول شدگان این امتحان عظیم الهی بودند و بسیاری از مردم، جوانان و نخبگان براساس احساس وظیفه، ایمان وصداقت در این انتخابات شرکت کردند و بعد هم تسلیم قانون بودند؛ که اینها برندگان این امتحان بزرگ هستند، برخی از خواص در این حوادث مردود شدند.»

خسروی اظهار کرد: نقش بصیرت در شرایط سخت و دشوار فتنه که در آن تشخیص حق و باطل نیازمند بصیرتی نافذ و عمیق است و خطر بی‌بصیرتی یا ضعف بصیرت نخبگان و خواص در چنین دوره‌هایی بارها مورد اشاره مقام معظم رهبری قرار گرفته و از همان سال های نخست دوره زعامتشان دغدغه‌های خود را نسبت به بروز چنین شرایطی اظهار نموده و با تاکید بر اینکه «دوران دشوار هر انقلابی، آن دورانی است که حق و باطل در آن ممزوج بشود» می‌فرمایند: «اینجاست که قضیه سخت است. وقتی غبار غلیظ‌تر می‌گردد، می‌شود دوران امام حسن؛ و شما می‌بینید که چه اتفاقی افتاد. باز در دوران امیرالمومنین قدری غبار رقیق‌تر بود، کسانی مثل عمار یاسر آن افشاگر بزرگ دستگاه امیرالمومنین بودند. البته بحمدالله ما هنوز در چنان دورانی نیستیم. هنوز صفوف روشن است، هنوز خیلی از اصول و حقایق، واضح و نمایان است اما مطمئن نباشید که همیشه این گونه خواهد بود. شما باید آگاه باشید. شما باید چشم بصیرت داشته باشید. شما باید بدانید بازویتان در اختیار خداست یا نه. این بصیرت می‌خواهد، این را دست کم نگیرید.»

سجاد خسروی افزود: بر این اساس بصیرت «گوهری» است که در همه زمان‌ها و برای آحاد جامعه لازم است اما ارزش آن هنگامی دو چندان می‌شود که بر اثر غبار آلودگی شناخت جبهه حق و باطل دشوار می‌شود و بسیاری از انسان‌ها که شاید برای موقعیت، جایگاه و مقام، تحصیلات و مرتبه علمی، خود را دارای بصیرت می‌دانند اما به هنگام امتحان، کار نامه خوبی دریافت نمی‌کنند و بدتر از آن اینکه نه به عدم قبولی خویش معترف می‌باشند و نه این آزمون را که قرآن کریم از آن به فتنه یاد می‌کند درک می‌کنند.

وی گفت: بدین ترتیب در شرایط فتنه «بصیرت» کیمیایی می‌شود برای آنها که می‌خواهند از امتحانات سخت روزگار خویش سربلند بیرون آیند و در پیشگاه ایزدی روسپید شوند و «بصیرت» اکسیری می‌شود در اختیار کسانی که علاوه بر نجات خویش، مسئولیت هدایت دیگران را نیز به عهده دارند و در قبال سکوت و عدم روشنگری دیگران باید پاسخگو باشند، این بار مسئولیت، زمانی سنگینی خود را نشان می‌دهد که نقش خواص و نخبگان در انحراف جوامع و انسان‌ها اعم از اسلامی و مسلمان و غیر اسلامی و نامسلمان روشن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.