رئیس اندیشکده خانواده در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: تشکیل وزارت خانواده به عنوان متولی امر ازدواج و خانواده باید در دستور کار قرار گیرد.

تشکیل وزارت خانواده در دستور کار قرار گیرد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  دکتر غلامعلی افروز چهارشنبه در کنگره بین المللی روانشناسی خانواده در سرسرای آمفی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان، بهزیستی، معاونت امور زنان باید گرد هم آیند و یک وزارتخانه محکم و قوی به نام خانواده تشکیل دهند.  
وی با بیان اینکه این وزارتخانه باید بتواند به اصول قانون اساسی در مورد خانواده پاسخگو باشد افزود: تاسیس وزارت خانواده در راستای ازدواج به هنگام، انتخاب دقیق و آسان و با نگاه نیل به آرامش و تجربه خوشبختی، و در نتیجه تاسیس خانواده مستحکم ضرورت دارد.  
استاد ممتاز دانشگاه تهران با اشاره به شعارهمه در خانواده همه برای خانواده گفت: کودک، جوان، نوجوان و سالمند همگی باید در خانواده دیده شوند و همه باید برای خانواده تلاش کنیم.  
وی بیان کرد: تمامی دانشگاه ها، پژوهشگران و حوزه ها باید تلاش کنند که خانواده های استوار و پرصلابتی داشته باشیم.  
افروز اضافه کرد: در کشورهایی که خانواده های پردوام و ماندگار دارند آسیب های اجتماعی به حداقل می رسد و بزهکاری، خانه گریزی، اعتیاد و فساد کمتر است.  
دبیر علمی کنگره بین المللی روانشناسی خانواده اظهار کرد: خانواده یکی از نهادهای مهم اجتماعی نیست بلکه خودنهاد آفرین است و تنها نهاد فطری، طبیعی، بی بدیل و جاودانه انسان است و مسجد، دانشگاه و سازمان های دیگر برای حمایت و تامین نیازهای خانواده تاسیس می شوند.  
وی ادامه داد: براساس یک مطالعه در منطقه یک و سه تهران از هر پنج ازدواج در ۲ سال گذشته ۲ نفر از هم جدا می شوند؛ یکی درگیر، یکی بی تفاوت و یک نفر راضی است که این آمار زیبنده جمهوری اسلامی نیست بنابراین قداست خانواده باید دوباره بازشناسی شود.  
افروز بیان کرد: تحصیلات نظری در ازدواج اهمیت چندانی ندارد بلکه تجارب حرفه ای، مهارت ها و قدرت آرامشگری از جمله عوامل قابل توجه است.  
رئیس اندیشکده خانواده در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: مراکز مشاوره ازدواج باید در سراسر کشور ایجاد و همه نهادها از این مراکز بهره مند شوند.  
وی اضافه کرد: جاذبه های روانی، رفتاری و جنسی در خانواده ها باید تقویت شود و رسالت حاکمیت این است که خانواده ها را استوار و محکم نماید و رسالت ائمه جمعه این است که بیشترین مطالب را در حوزه خانواده بیان کنند.  
معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در خصوص اهداف برگزاری کنگره گفت: ارائه آخرین یافته های علمی، پژوهشی در زمینه خانواده در سطح بین المللی، ایجاد بستر مناسب برای ارتباط مستقیم و تبادل نظر محققان و کارشناسان و تبیین الگوی خانواده در بستر ارزش های دینی از جمله این اهداف است.  
ابراهیم حاجی دولو افزود: مهارت های تشکیل و حفظ خانواده، مخاطرات خانواده و تغییرات و القائات فرهنگ های بیگانه از ضرورت های برگزاری کنگره است.  
دبیر اجرایی کنگره نیز اظهار کرد: این کنگره با هدف ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و با اتکا به فرهنگ دینی و بومی برگزار می شود.  
رضا خجسته مهر ادامه داد: ۴۸۵ مقاله به این کنگره ارسال شد که از این تعداد ۳۲۲ مقاله شامل ۴۰ شفاهی و ۲۸۲ پوستر پذیرفته شد.  
وی گفت: پنج سخنرانی و سه پنل تخصصی و تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه خانواده و ازدواج از برنامه های این کنگره دو روزه است و دو سخنران این کنگره محققانی از آمریکا هستند.  
خجسته مهر افزود: خانواده درمانگران و روح درمانگران، که ملاحظات دینی و فرهنگی را در نظر نمی گیرند، روح درمانی و خانواده درمانی نمی کنند بلکه به آزار خانواده و زوج ها می پردازند.  

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.