وزیر آموزش و پرورش گفت: امتیازات ویژه ای برای معلمانی که در روستاها تدریس می کنند درنظر گرفته می شود زیرا این افراد در سخت ترین شرایط در حال زندگی و کار هستند.

امتیازات ویژه ای برای معلمان فعال در روستاها درنظر گرفته می شود

 به گزارش «قدس آنلاین»،   فخرالدین دانش آشتیانی سه شنبه شب در شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته که در سرسرای استانداری برگزار شد اظهار داشت: حفظ و نگه داشت نیروی انسانی مهم‌ترین اولویت در سیستان و بلوچستان است که باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شود.
وی تصریح کرد: شاخص‌های آموزش و پروش در استان ها باید متناسب با امکانات و پراکندگی جمعیت آن تدوین شود.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: با توجه به پراکندگی این استان نسبت به سایر استان های کشور از لحاظ ارائه خدمات آموزشی باید به صورت ویژه دیده شود.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های اخیر در سیستان و بلوچستان و مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها باید اسباب ماندگاری مردم را در روستا ها فراهم ساخت.
وی بیان کرد: برای پیشگیری از جابه ‌جایی جمعیت و افزایش حاشیه نشینی باید تدابیر ویژه ای با تعییر نگاه ها اتخاذ شود.
وی ادامه داد: ۶ هزار و ۲۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان وجود دارد بنابراین برای جلوگیری از حاشیه نشینی باید خدمات آموزشی را در این روستاها فراهم کرد.
وی خاطر نشان کرد: راهکار ماندگاری دانش‌آموز بر موضع دانش در گرو تغییر دیدگاه و نگرش است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با نگاه شفاهی نمی توان استان را اداره کرد بنابراین نگاه برنامه ای لازم است.
هاشمی اظهار داشت: اگر در گذشته بر مبنای برنامه و عدالت حرکت می شد امروز ما شاهد انباشت مشکلات آموزشی در سیستان و بلوچستان نبودیم.
وی بیان کرد: با گذشت ۳۷ سال از انقلاب اسلامی سخن از فقر و محرومیت بر زبان آوردن در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.
وی افزود: ۴۵۰ هزار نفر حاشیه نشین داریم که امکانات آموزشی آنان با روستا هیچ فرقی نمی کند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به وسعت زیاد سیستان و بلوچستان متاسفانه تنها یک دانشگاه فرهنگیان داریم و لازم است تا شعبه و یا دانشگاه فرهنگیان دیگری در این استان تاسیس شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در گذشته تنها ۷ هزار نفر پیش دبستانی داشتیم که این تعداد امسال به ۵۷ هزار نفر رسیده است.
هاشمی اظهار داشت: دو زبانه بودن مشکل آموزشی سیستان و بلوچستان است که تقویت پیش دبستانی ها می تواند کمک شایانی به این قضیه بکند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.